سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 احتمالا با دوربین پشتی 64 مگاپیکسلی عرضه می‌شود

در آیند‌ه‌ای نزدیک، دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی دیگر بالاترین رزولوشن دوربین به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌ها به‌شمار نخواهد رفت. امروز سامسونگ از حسگر جدید 64 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL Bright GW1 مجهز به پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون رونمایی کرد. در حال حاضر این رقم بیانگر کوچک‌ترین اندازه قابل‌دسترس در بازار است. بعلاوه سامسونگ از یک ورژن 48 مگاپیکسلی با نام ISOCELL Bright GM2 رونمایی کرد. این حسگر نیز دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون است. بدین ترتیب سنسورهای 20 تا 64 مگاپیکسلی سامسونگ از پیکسل‌هایی با درشتی 0.8 میکرون برخوردار هستند. فناوری ایزوسل سامسونگ نخستین بار توسط این شرکت و در سال 2013 معرفی شد. سپس کمپانی در سال 2015 از یک حسگر تصویربرداری با پیکسل‌های 1 میکرونی رونمایی کرد و حسگر مجهز به پیکسل‌های 0.9 میکرونی نیز در سال 2017 معرفی شد. اندازه کوچک‌تر پیکسل‌ها به تولیدکننده امکان می‌دهد تا اندازه ماژول دوربین را کاهش داده و یا در طراحی کنونی از تعداد پیکسل بیش‌تری بهره‌برداری نماید؛ در نتیجه تجربه عکاسی با کیفیت بالا برای کاربران مقدور خواهد شد.

بر اساس اظهارات تولیدکننده، استفاده از حسگر 64 مگاپیکسلی نویدبخش ثبت تصاویری با جزئیات بالا و روشنایی مناسب خواهد بود. این حسگر از طریق ادغام 4 پیکسل در یک پیکسل قادر به ثبت عکس‌های 16 مگاپیکسلی در شرایط نوری ضعیف است. حسگر GW1 از مشخصه HDR آنی تا سقف 100 دسی‌بل پشتیبانی می‌کند. این پارامتر در حسگرهای معمولی معادل 60 دسی‌بل بوده و برای چشم انسان نیز برابر با 120 دسی‌بل است. مزیت چنین مشخصه‌ای این است که امکان پردازش تصاویر با غنای رنگ بالاتر فراهم می‌شود. بعلاوه این سنسور مجهز به قابلیت Super PD است که نوعی فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) با کارآیی بالا به‌شمار می‌رود. از جنبه قابلیت‌های ویدیویی نیز حسگر GW1 قادر به ضبط محتوای فول اچ‌دی (1080p) با نرخ 480 فریم‌برثانیه خواهد بود. سامسونگ می‌گوید که به لطف این مشخصه، حسگر دوربین می‌تواند از ویدیوهای اسلوموشن سینمایی آهسته پشتیبانی نماید.

“طی چند سال اخیر دوربین‌های گوشی‌های تلفن‌همراه به ابزار اصلی جهت ضبط و اشتراک‌گذاری اتفاقات روزمره زندگی ما تبدیل شده‌اند. حسگرهای ISOCELL Bright GW1 و GM2 سامسونگ با بهره‌گیری از پیکسل‌های بیش‌تر و فناوری‌های پیکسلی پیشرفته، سطح کیفی جدیدی را در زمینه عکاسی با مدرن‌ترین دستگاه‌های موبایل امروزی ایجاد نموده و به ارتقاء و تغییر روش ضبط تحولات زندگی روزمره کمک خواهد کرد.” یونگین پارک؛ مدیراجرایی ارشد واحد کسب‌وکار حسگرها در سامسونگ الکترونیکس”

یکی از این حسگرها احتمالا در فبلت آینده سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 به‌کارگیری خواهند شد

نمونه اولیه هر 2 حسگر 64 مگاپیکسلی GW1 و 48 مگاپیکسلی GM2 اکنون ساخته شده و تولید انبوه آن‌ها طی 6 ماهه دوم سال آغاز خواهد شد. این موضوع بدان معناست که احتمالا یکی از این 2 حسگر در قسمت پشتی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌نوت 10 به‌کار گرفته خواهند شد. جدیدترین هندست‌های سری گلکسی‌نوت احتمالا طی ماه آگوست و در 4 مدل مجزا عرضه می‌شوند. 2 عدد از این هندست‌ها احتمالا از اتصال LTE و نمایشگرهای 6.28 و 6.75 اینچی برخوردار خواهند بود؛ در حالی‌که 2 مدل دیگر به‌همراه اتصال 5G و نمایشگرهایی با ابعاد مشابه روانه بازار خواهند شد.

سامسونگ از حسگرهای تصویربرداری جدید 64 و 48 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

در حال حاضر جدیدترین مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل یک حسگر 12 مگاپیکسلی، حسگر 12 مگاپیکسلی دیگر با زوم اپتیکال 2 برابری و یک حسگر 16 مگاپیکسلی فوق‌عریض بهره می‌گیرند. اسمارت‌فون گلکسی S10 5G مجهز به یک حسگر TOF است که از نور مادون‌قرمز استفاده می‌کند. این پرتو نوری به‌صورت زمان‌بندی شده منتشر می‌شود ومدت زمان لازم برای ارسال پرتو به سمت سوژه و بازگشت آن به گوشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. داده‌های به‌دست آمده جهت اجرای هرچه دقیق‌تر محاسبات سنجش عمق برای حالت بوکه و اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که حسگر 48 مگاپیکسلی GM2 به‌عنوان جانشین نخستین سنسور 48 مگاپیکسلی سامسونگ با نام GM1 ارائه می‌شود. این حسگر در ماه اکتبر گذشته معرفی شد و در گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی A80 مورد استفاده قرار گرفت. ساختار کشویی این هندست مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با قابلیت چرخش است.

با رونمایی از حسگرهای جدید سامسونگ احتمالا سونی در این بخش از بازار اسمارت‌فون نیز به چالش کشیده خواهد شد. غول ژاپنی برای مدت‌ها بر این حوزه سیطره داشت. پیش‌تر سامسونگ تعدادی از قطعات موردنیاز تولیدکنندگان اسمارت‌فون شامل نمایشگر و تراشه‌های حافظه را تامین می‌کرد. در نتیجه سامسونگ می‌تواند پردازنده‌های تصویری جدید خود را با سایر اجزاء ادغام نموده و این قطعات را با قیمت پایین‌تری در اختیار مشتریان قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH