پیکسل 3a و 3a XL از لحاظ امنیت چندان به‌روز نیستند!

گوشی‌های پیکسل 3a و 3a XL تاکنون از بهترین اسمارتفون‌هایی هستند که توسط گوگل معرفی شده‌اند. عملکرد بسیار عالی دوربین، مشخصات فنی قابل‌ قبول و قیمت مناسب آن‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این گوشی‌ها به شمار می‌روند. با این‌حال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تلفن هوشمند، نرم‌افزار آن است.

میان‌رده‌های گوگل از آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید 9 استفاده می‌کنند که این سیستم‌عامل، عملکرد صحیح باتری را کنترل کرده و از ورود انواع ویروس‌ها و بد‌افزارها جلوگیری می‌کند.

گوگل هم در این میان آپدیت‌های امنیتی ماهانه را برای گوشی‌های پیکسل و سایر هندست‌های اندرویدی منتشر می‌کند تا کاربران این تلفن‌ها، نه تنها از یک سیستم‌عامل به‌روز، بلکه از یک سیستم‌عامل امن بهره‌مند شوند.

اما به‌ نظر می‌رسد که گوشی‌های پیکسل 3a قربانی یک اشتباه در زمینه پچ‌های امنیتی شده‌اند. افرادی که زودتر از کاربران دیگر این گوشی‌ها را در اختیار خود دارند، متوجه یک اشتباه فاحش امنیتی در پچ امنیتی گوشی‌های مذکور شدند.

میان‌رده‌های جدید گوگل به‌جای استفاده از پچ امنیتی ماه مه 2019 از پچ ماه مارس استفاده می‌کنند. متاسفانه تاکنون نیز هیچ بروزرسانی برای این تلفن‌ها ارایه نشده است. یکی از نکات قابل توجه در مورد این پچ‌ها، تلفن‌هایی است که از این پچ استفاده می‌کنند.

گوشی‌های قدیمی گوگل، مانند پیکسل 2، 2 ایکس‌ال، 3 و 3 ایکس‌ال هم از آخرین پچ امنیتی (ماه مه) بهره می‌برند، اما اسمارتفون‌های جدید گوگل فاقد این پچ هستند.

یکی از دلایلی که گوشی‌های پیکسل 3a و 3a XL از این پچ امنیتی قدیمی استفاده می‌کنند، تاریخ معرفی این گوشی‌ها است. گوگل قصد داشت تا پیکسل‌های جدید خود را در اوایل ماه مارس معرفی کند، اما در نهایت با معرفی این گوشی‌ها در ماه مه، این هندست‌ها را با همان پچ قدیمی معرفی کرد.

بدیهی است که گوگل این اتفاق را نادیده نگرفته و در اسرع وقت، نسبت به ارایه جدیدترین پچ امنیتی اندروید اقدام خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH