اسکنر اثر انگشت سامسونگ گلکسی S10 در کم‌تر از 20 دقیقه هک شد!

شرکت اپل برای توسعه سیستم فیس آی‌دی خود زمان نسبتا زیادی را صرف کرد. راهبرد جدید کمپانی جهت ساخت یک اکوسیستم نرم‌افزاری مستلزم یک روش احرازهویت ایمن برای تراکنش‌های مالی است. اپل پس از دستیابی به این هدف تصمیم گرفت تا کارت اعتباری تحت مالکیت خود را عرضه کند. تصمیم‌گیری در راستای استفاده از سیستم تشخیص چهره 3 بعدی مستلزم آن بود که غول فناوری کوپرتینویی اقدام به حذف کامل حسگر اثرانگشت محبوب تاچ آی‌دی از گوشی‌های آی‌فون نماید. بر اساس اظهارات کمپانی این روش با وجود کاربری دشوارتر، امنیت بیش‌تری را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان خواهد آورد. با وجود این ذهنیت، امروز گزارش جالبی از سوی وب‌سایت PCMag منتشر شده است که ادعا می‌کند بازگشایی قفل گلکسی S10 با استفاده از الگوی چاپ سه‌بعدی اثرانگشت کم‌تر از 18 دقیقه زمان خواهد برد.

یکی از کاربران سرویس Imgur، جزئیات مربوط به فرآیند هک حسگر اثرانگشت اولتراسونیکی سامسونگ گلکسی S10 از طریق پرینت سه‌بعدی اثرانگشت شست را توصیف می‌کند.

کلیه سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریکی (حتی فیس آی‌دی) قابل هک هستند. محققان با به‌کارگیری روش‌ها، ابزارها و زمان مناسب، الگویی را جهت عبور از سیستم‌های حفاظتی داده بر روی گجت‌های امروزی کشف می‌کنند. امروز خبر هک گوشی گلکسی S10 منتشر شده است؛ خبری که ابتدا در ماه آوریل و توسط وب‌سایت Reddit گزارش شد.

یکی از کاربران سرویس اشتراک‌گذاری Imgur با انتشار پستی، جزئیات مربوط به روش بازگشایی قفل گلکسی S10 با استفاده از پرینت سه‌بعدی اثرانگشت را توصیف نموده است. تصویر اثرانگشت برجای مانده روی سطح شیشه‌ای یا پلاستیکی به‌وسیله یک دوربین DSLR به ثبت رسیده است. این تصویر در فوتوشاپ ویرایش شده و سپس به منظور ایجاد یک مدل سه‌بعدی برجسته به اپلیکیشن 3D Max ارسال شد. در ادامه این مدل با استفاده از یک پرینتر دسکتاپی رزولوشن بالا Resin 3D و ظرف مدت کم‌تر از 13 دقیقه چاپ شد و تصویری سه‌بعدی از اثرانگشت ثبت شده به‌دست آمد.

این هک اقدامی جالب‌توجه است؛ اگرچه شخص ناشناس جهت دسترسی به داده‌های حیاتی برای چاپ تصویر بایستی قادر به سرقت اثرانگشتان کاربر هدف باشد. سپس چنان‌چه دستگاه به حال خود رها شود؛ در این‌صورت تصویر فوق می‌تواند جهت اجرای تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار گیرد. به‌طور خلاصه چنان‌چه صاحب گوشی گلکسی S10 هستید؛ در این‌صورت از رها کردن طولانی‌مدت هندست خود در حضور کلیه اشخاص غیرقابل‌اعتماد خودداری نمایید.

سامسونگ با وجود منابع تحت اختیار خود بایستی رویکردی سفارشی را جهت نگاشت چهره کاربر توسعه داده و سپس از داده‌های موجود برای تشخیص هویت بیومتریکی استفاده کند. اسمارت‌فون گلکسی S10 5G مجهز به یک حسگر TOF است که بدین منظور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ اما عرضه سامسونگ گلکسی فولد نشان داد که کمپانی، منابع لازم برای پیاده‌سازی این فناوری را در اختیار ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH