اندروید Q

روند نامگذاری اندروید Q بسیار سخت‌تر از نسخه‌های قبلی آن خواهد بود

گوگل سومین بتای عمومی اندروید Q را در کنفرانس Google I/O 2019 معرفی و عرضه کرد. هرچقدر به زمان عرضه رسمی اندروید Q نزدیک می‌شویم، حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره نام این نسخه از اندروید سخت‌تر می‌شود. گوگل اولین نسخه رسمی اندروید را در سال 2009 با نام Cupcake (کیک فنجانی) معرفی کرد. پس از نامگذاری اولین نسخه اندروید، گوگل تمامی نسخه‌های بعدی اندروید را با نام شکلات‌ها و دسرهای مختلف عرضه کرد. لازم به ذکر است که اسامی همه نسخه‌های اندروید به ترتیب حروف الفبای انگلیسی معرفی شده‌اند.

اما به نظر می‌رسد که نامگذاری نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، کاری سخت خواهد بود، زیرا تاکنون نام هیچ شکلات یا دسری که با حرف Q شروع شود در لیست شکلات‌ها مشاهده نشده است. لیست ویکی‌پدیا نیز این موضوع را تایید می‌کند.

معاون مدیریت محصولات گوگل نیز با اعتراف به این کار دشوار، گفت: “روند پیدا کردن یک نام مناسب برای اندروید Q بسیار پیچیده شده است، ولی ما همچنان در‌حال جستجوی یک نام منحصر‌به‌فرد برای نسخه جدید اندروید هستیم.”

برخلاف امسال، شرکت گوگل در سال‌های گذشته به راحتی با انتخاب نام انواع دسرها برای نسخه‌های جدید سیستم‌عامل خود، کار بسیار راحتی را در پیش گرفته بود. یکی از این نام‌ها نسخه 2.2 اندروید با نام Froyo (ماست یخ‌زده) بود. اما این روند در سال‌های بعد بسیار سخت و پیچیده شد. نام‌هایی مثل Ice Cream Sandwich (ساندویچ بستنی) نیز از نام‌های سخت گوگل برای نسخه 4.0 اندروید به حساب می‌آمد.

حتی گوگل در این مسیر سخت با برندهای بزرگ تولید شکلات و دسر مانند KitKat و Oreo نیز همکاری کرده است. این شرکت آمریکایی نام جدیدترین سیستم‌عامل خود را با نزدیک شدن به زمان عرضه رسمی آن، معرفی می‌کند.

سال گذشته نیز، نام اندروید Pie در روز ششم آگوست و پیش از عرضه نسخه نهایی و پایدار مشخص شد. اگر گوگل همین روند را برای اندروید Q نیز دنبال کند، زمان زیادی به معرفی نام کامل این نسخه از سیستم‌عامل اندروید باقی نمانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH