گوگل اطلاعات بیشتری را در رابطه با سیستم‌عامل فیوژا در اختیار عموم قرار داد

آیا سیستم‌عامل فیوژا را به‌یاد دارید؟ دلیل آشنا نبودن این نام برای شما این است که گوگل تا امروز، هیچ جزییاتی را درباره آن منتشر نکرده بود. اما معاون ارشد بخش اندروید و کروم، هیروشی لاکهیمر، در کنفرانس Google I/O 2019 اطلاعاتی را درباره این طرح منتشر کرد.

او در این رابطه می‌گوید: “ما به دنبال این هستیم که یک سیستم‌عامل چگونه بوده و به همین دلیل برخی از کاربران، فیوژا را نسل جدید اندروید یا کروم می‌دانند، اما داستان فیوژا در این مورد فرق می‌کند. این سیستم‌عامل طراحی سایر سیستم‌عامل‌های گوگل را بهبود بخشیده و چیز‌هایی که ما از فیوژا یاد می‌گیریم، در سایر محصولات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.”

توضیحات لاکهیمر، تمامی ذوق و شوق ما را برای معرفی یک سیستم‌عامل جدید از طرف گوگل، نابود کرد! اما با این‌حال، خبرهای بیشتری از این سیستم‌عامل در اختیار داریم. اگرچه هیچ احتمالی در رابطه با انتشار نسخه عمومی فیوژا برای کاربران وجود ندارد، اما اکنون متوجه شدیم که این سیستم‌عامل در اندروید یا Chrome OS به چه شکل عمل خواهد کرد.

در عوض می‌توانیم تمرکز خود را برروی جنبه‌های قابل‌توجه و روبه‌جلو این پروژه قرار دهیم. به نظر می‌رسد که تمرکز ما نیز با ذهنیت فعلی لاکهیمر سازگاری دارد.

او در بخش دیگری از توضیحات افزود: “ما فقط درباره اسمارتفون‌ها و کامپیوترهای شخصی صحبت نمی‌کنیم. در دنیای اینترنت که امروز به سمت اینترنت اشیا حرکت می‌کند، تعداد دستگاه‌هایی که به یک سیستم‌عامل جدید نیاز دارند، روز‌به‌روز افزایش می‌یابند. من فکر می‌کنم که در این حوزه، فضای زیادی برای حضور سیستم‌عامل‌های مختلف وجود دارد. هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها نقاط قوت و مشخصات مخصوص به خود را دارند. فیوژا هم یکی از این سیستم‌عامل‌ها است.”

اگر شما هم درباره آینده تجاری این سیستم‌عامل ابهاماتی دارید، باید به این موضوع اشاره کنیم که این پروژه در سال 2016 به عنوان یک پروژه متن‌باز در GitHub رویت شد و هیچ اطلاعاتی از توسعه‌دهنده این پروژه که هم‌اکنون گوگل مسئول آن است، منتشر نشده بود.

این سیستم‌عامل بر‌خلاف اندروید، مبتنی‌بر هسته لینوکس نبوده و از یک میکرو‌کرنل با نام “Zircon” استفاده می‌کند. سیستم‌عامل فیوژا، گسترش‌پذیر است و به همین دلیل می‌توان از آن در سیستم‌های تعبیه‌شده، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی بهره برد.

رابط کاربری یا حداقل آنچه که از تست‌های این سیستم‌عامل برروی دستگاه‌هایی مثل پیکسل‌بوک مشاهده شده، بیانگر عملکرد قوی و سیستم گرافیکی روان و سریع است. برخی از دستگاه‌ها مانند پیکسل‌بوک از فناوری “Flutter” پشتیبانی می‌کنند. این فناوری به کمک موتور گرافیکی “Etcher” که بر‌پایه ولکان (Vulkan) اجرا می‌شود، امکان اجرای یک عملکرد گرافیکی روان را با نرخ 120 فریم‌بر‌ثانیه فراهم می‌کند.

اگر تمامی این توضیحات برای شما جذاب هستند و قصد آزمایش این سیستم‌عامل را دارید، می‌توانید با استفاده از شبیه‌‌ساز‌های اندرویدی، کار با این سیستم‌عامل را تجربه کنید. امکان دریافت مستقیم کدهای این پروژه از مخزن وجود دارد. پس از دریافت این کدها می‌توان آن را با بخش‌هایی از پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) ترکیب کرد. در این زمینه نیز می‌توانید از سایر سایت‌ها، مانند R3PWN نیز راهنمایی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH