وان پلاس 7 با مشخصات فنی عالی رسما معرفی شد!

در رویدادی که دیشب برگزار شد، شرکت وان پلاس گوشی‌های جدید وان پلاس 7 و 7 پرو را معرفی کرد. می‌توان گفت که مدل 7 از لحاظ فنی شباهت‌های زیادی به نسخه پرو این گوشی دارد. این تلفن مناسب کاربرانی است که خواهان یک گوشی نسبتا قدرتمند و در عین حال ارزان‌تر هستند.

تلفن جدید وان پلاس، ترکیبی از گوشی‌های وان پلاس 6T و وان پلاس پرو 7 است. صفحه‌نمایش آمولد 6.41 اینچی با رزولوشن 1080p+، یک سوراخ (Notch) بسیار کوچک برای دوربین سلفی و حسگر اثر‌انگشت درون نمایشگر، از ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آیند. با این‌که وان پلاس 7 در رده پایین‌تری از وان پلاس 7 پرو قرار دارد، اما این گوشی اکثر ویژگی‌های 7 پرو را درون خود تعبیه کرده، حسگر اثر‌انگشت زیر نمایشگر نیز یکی از این ویژگی‌هاست.

در قسمت پردازنده نیز اوضاع بسیار عالی بوده و این اسمارتفون مجهز به چیپست جدید و ‌به‌روز اسنپدراگون 855 است. برای عملکرد بهتر و سریع‌تر حافظه دستگاه نیز از یک چیپست مجهز به فناوری UFS 3.0 استفاده شده، این چیپست ظرفیت‌های 128 و 256 گیگابایت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مقدار حافظه رم دستگاه در نسخه 128 گیگابایتی، 6 گیگابایت و در نسخه 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت است.

در پشت بدنه دستگاه هم شاهد حضور یک دوربین دوگانه هستیم. این دوربین از همان لنزی استفاده می‌کند که 7 پرو هم از آن بهره‌مند است. لنز اصلی این دوربین با کیفیت 48 مگاپیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال معرفی شد. دوربین دوم دستگاه نیز فقط به عنوان یک سنسور تشخیص عمق اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته ویژگی‌های این سنسور، فراتر از قابلیت‌هایی مثل لنزهای فوق عریض و تله‌فوتو عمل می‌کند. دوربین این تلفن چینی از فناوری UltraShot استفاده کرده و همین فناوری، ثبت تصاویر HDR+ و سوپر رزولوشن (Super Resolution) را برای دوربین دستگاه فراهم می‌کند.

دوربین سلفی دستگاه با کیفیت 16 مگاپیکسل توانایی ثبت تصاویر و فیلم‌ها را با رزولوشن 1080p دارد. دوربین اصلی قادر به فیلمبرداری آهسته تا نرخ 240 فریم‌بر‌ثانیه برای تصاویر فول اچ‌دی (1080p) و 480 فریم‌بر‌ثانیه برای تصاویر اچ‌دی (720p) است. علاوه‌بر این مقادیر، دوربین دوگانه این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه را دارد.

درست همانند نسخه پرو این گوشی، این تلفن از بلندگوهای استریو جدید (Dolby) بهره می‌برد. این اولین باری است که وان پلاس از این نوع بلندگوها در اسمارتفون‌های خود استفاده می‌کند.

تنها قسمت سخت‌افزاری این محصول که هیچ تغییری را به خود ندیده، باتری و شارژر آن است. همانند وان پلاس 6T، باتری اسمارتفون جدید وان پلاس با طرفیت 3700 میلی‌آمپر و فناوری شارژ سریع 20 وات معرفی شد.

نکته جالب درباره رنگ‌بندی این دستگاه، عرضه رنگ‌های مختلف برای بازارهای مختلف است. رنگ‌های خاکستری آینه‌ای و قرمز وان پلاس 7 فقط در بازار چین و هندوستان عرضه خواهند شد. حتی این رنگ‌ها در بازار اروپا و آمریکا نیز یافت نخواهند شد.

قیمت این دستگاه برای نسخه 128 گیگابایتی همراه با رم 6 گیگابایتی، در حدود 500 پوند خواهد بود. نسخه قدرتمندتر تلفن مذکور که مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت است، 550 پوند قیمت‌گذاری شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH