DisplayMate: نمایشگر اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو در بسیاری از جوانب رکورددار است!

همان‌طور که چند هفته پیش اعلام شد؛ امروز موسسه DisplayMate گزارش کاملی از بررسی نمایشگر Fluid AMOLED اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 90 هرتزی را منتشر کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ این پنل یکی از بهترین نمونه‌های به‌کارگیری شده در گوشی‌ها به‌شمار می‌رود و DisplayMate نیز بالاترین رتبه نمایشگر یعنی +A را به آن اعطاء نموده است.

به گفته کمپانی، وان‌پلاس 7 پرو مجهز به نمایشگر اسمارت‌فونی بسیار چشمگیر و با کلاس جهانی فوق‌العاده بالا است و بیش‌ترین نوآوری و بالاترین کارآیی را از خود نشان می‌دهد. طی تست‌های انجام شده، نمایشگر این هندست در 10 مورد به رکوردی مطابق یا فراتر از سایر اسمارت‌فون‌ها دست یافته است.

این موارد عبارتند از : بالاترین دقت رنگ مطلق (0.8 JNCD)، بالاترین نرخ کنتراست تصویر و بالاترین دقت مقیاس روشنایی (2.20 گاما)، کوچک‌ترین تغییر در حداکثر روشنایی پیکسل‌های نمایش‌دهنده محتوای تصویر (1 درصد)، کم‌ترین میزان انحراف در دقت رنگ پیکسل‌های نمایش‌دهنده محتوای تصویر (0.3 JNCD)، کوچک‌ترین میزان انحراف در کنتراست و شدت روشنایی پیکسل‌های نمایش‌دهنده محتوای تصویر (0.00)، بزرگ‌ترین طیف رنگ‌های اصلی (111 درصد DCI-P3 و 140 درصد sRGB/Rec.709)، بالاترین نرخ کنتراست (به‌دلیل استفاده از پنل اولد معمولا برابر با بی‌نهایت)، پایین‌ترین نرخ انعکاس نمایشگر (4.6 درصد)، کوچک‌ترین انحراف روشنایی ناشی از زاویه نمایش (22 درصد در زاویه 30 درجه)، بالاترین رزولوشن قابل‌مشاهده (3120 در 1440 پیکسل). DisplayMate معتقد است که نمایشگر 4K در اسمارت‌فون‌ها به لحاظ بصری شارپ‌تر به‌نظر نمی‌رسد.

نمایشگر وان‌پلاس 7 پرو به غیر از یک مورد در کلیه تست‌های انجام شده توسط آزمایشگاه دیسپلی‌میت رتبه “بسیارخوب” تا “عالی” را به خود اختصاص داد. با تماشای نمایشگر از زاویه 30 درجه، رنگ آبی با انحرافی معادل 5.9 JNCD نمایش داده می‌شود و به همین دلیل عملکرد نمایشگر در این حوزه “خوب” ارزیابی شده است. البته این پدیده، امتیاز کلی نمایشگر گوشی را تحت تاثیر قرار نداده است؛ چرا که انحراف در مناطق آبی‌رنگ در مقایسه با نقاط سبز و قرمزرنگ توجه کم‌تری را به لحاظ بصری جلب خواهد کرد.

دیسپلی‌میت همچنین اعلام می‌کند که وان‌پلاس 7 پرو مجهز به نمایشگری با دقت کالیبراسیون نزدیک به نمونه ایده‌آل است و به لحاظ بصری کارآیی آن تفاوتی با حالت ایده‌آل ندارد. نمایشگر اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی S10، اپل آی‌فون XS مکس و گوگل پیکسل 3 XL نیز در همین طیف جای دارند و موسسه دیسپلی‌میت نیز عنوان بهترین نمایشگر اسمارت‌فونی را به‌طور مشترک به آن‌ها اعطاء نموده است.

کلیه نمایشگرهای مذکور فوق‌العاده هستند و هرکدام در برخی حوزه‌ها عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها در تمامی حوزه‌ها برتر ظاهر نمی‌شود. لذا نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که خریداری هریک از این هندست‌ها به منزله استفاده از بهترین نمایشگرهای اسمارت‌فونی عرضه شده تا به امروز خواهد بود.

1 در مورد “DisplayMate: نمایشگر اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو در بسیاری از جوانب رکورددار است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH