هواوی P30 پرو و P30 لایت به‌صورت رسمی در ایران معرفی شد

شب گذشته و در مراسمی که با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت هواوی در تهران برگزار شد، این کمپانی بزرگ چینی به‌صورت رسمی از محصولات سری P30 خود در ایران رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم بابک فیاض، قائم مقام هواوی در ایران با اشاره به فناوری‌های جدید هواوی در جهان گفت: در بخش خلاقیت و نوآوری هواوی دو بستر را فراهم می‌کند که از طریق آن‌ها این فناوری‌ها به محصولات انتقال داده و تولید می‌شود. بستر اول تحقیق و توسعه است که ۴۰درصد هزینه‌های هواوی در این بخش صرف شده است. این یک رقم بسیار بزرگ است. بعد از تحقیق و توسعه بخش توزیع و تامین قرار دارد.

تکنولوژی‌هایی که بخش تحقیق و توسعه خلق می‌شود، باعث شده تا برترین محصولات توسط هواوی در ایان سال‌ها ارایه شود.

در سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۰۶ میلیون دستگاه اسمارت‌فون توسط هواوی تولید شده که رقم بسیار بزرگی است. هواوی نسبت به سال گذشته خود، ۳۵ درصد در بخش تلفن همراه، ۱۴ درصد رشد در تبلت، ۳۳۵ درصد در قسمت پی‌سی، ۱۲۰ درصد در ابزارهای پوشیدنی و ۳۹ درصد در دیوایس‌های اینترنت اشیا رشد کرده است. این اعداد بسیار بزرگ و نجومی هستند که در سال ۲۰۱۹ باز هم رشد کرده و به سمت رتبه نخست بازار حرکت می‌کنیم.

استراتژی هواوی در بخش برندینگ، سرمایه‌گذاری گسترده است. در محصولات پریمیوم این کار در مدیاهای معتبر دنیا و ایران انجام می‌پذیرد. ما در بخش خرده فروشی بر روی برندشاپ‌ها کار می‌کنیم که مخصوص مشتریان بوده و می‌توانند گوشی‌ها را امتحان کرده و خریدشان را انجام دهند. همچنین در خدمات پس از فروش سرمایه‌گذاری گسترده‌ای داشته‌ایم.

جالب است بدانید یک سوم مردم دنیا از خدمات یا محصولات هواوی استفاده می‌کنند. همچنین بیشتر از ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال در ۱۷۰ کشور روشن بوده و استفاده می‌شود. مجموع این‌ها در سال ۲۰۱۸ باعث شده تا هواوی رشد خودش را ادامه دهد و به جمع برترین برندهای دنیا بپیوندد.

این صنعت از سال گذشته با فناوری هوش مصنوعی توانمند شده و در لایه‌های مختلف، سرویس و محصولات خودش را بیشتر نمود خواهد داد. به‌زودی تمام محصولات لوازم خانگی، اداره، خودرو و… به اینترنت اشیا متصل خواهد شد و شما می‌توانید با گوشی خودتان همه را کنترل کنید.

هواوی با برندهای مختلفی چون زیمنس، تی‌سی‌ال و… کار کرده و محصولات‌شان را با گوشی سینک می‌کند، ما با بیش از ۲۰۰ شرکت بین‌المللی در این بخش همکاری داریم. در چند سال آینده دنیا به سمت یک مدل دیگر حرکت خواهد کرد و با هوش مصنوعی، تحول زیادی در زندگی افراد ایجاد خواهد شد.

یک سوم مردم دنیا از خدمات یا محصولات هواوی استفاده می‌کنند. همچنین بیشتر از ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال در ۱۷۰ کشور روشن بوده و استفاده می‌شود

فیاض در پایان صحبت‌هایش گفت: محصول اصلی که امشب به‌خاطر آن جمع شده‌ایم سری P30 است و از همکارم دعوت می‌کنم برای توضیحات بیشتر بر روی صحنه بیاید.

پس از فیاض نوبت به محمد امین ناهید، مدیر مارکتینگ هواوی رسید تا درباره محصولات جدیدشان بیشتر صحبت کند. وی با اشاره به اینکه دو مدل از سری P30‌ وارد ایران خواهد شد، گفت: این دو محصول شامل نمونه پرو و لایت می‌شود. مصداق‌هایی که باعث شده سری پی در ایران محبوب شود، به این دلیل است که هواوی شاخصه خلاقیت در عکاسی را در هر نسل حفظ کرده و به معنای واقعی، نوآوری‌های ملموسی را در هر سری انجام داده است.

از لحاظ طراحی پی۳۰ پرو توانمندی‌های ویژه‌ای دارد. ناچ این دستگاه یک نمونه قطره‌ای ۶ میلی‌متری است که اگر بخواهید نسبت به رقبا آن را مقایسه کنید، فضای کم‌تری را اشغال کرده که باعث می‌شود تجربه کاربری را هم ارتقا دهد. اندازه خود گوشی بسیار متناسب است و با آنکه سایز نمایشگر بزرگ است ولی نسبت به ابعاد بدنه بسیار متناسب طراحی شده است.

همچنین وزن دستگاه نسبت به رقبای خودش بسیار مناسب بوده و از این حیث یکی از برترین‌هاست. هواوی در این گوشی هیچ اسپیکری در بخش بالا قرار نداده و صدا از طریق صفحه نمایش به گوش شما می‌رسد. سنسور اثر انگشت هم در زیر نمایشگر قرار گرفته تا در فضاهای گوشی صرفه‌جویی شده باشد.

نمایشگر پی۳۰ پرو یک نمونه ۶.۴ اینچی بوده که دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. نسبت آن هم ۱۹.۵:۹ است که در هنگام تماشای فیلم‌ها فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رنگ‌های پی۳۰ پرو برای بازار ایران شامل مشکی، کریستالی و اوروا (سبز آبی) است.

هواوی یک ویژن برای خودش دارد که تلاش می‌کند عکاسی در شب، مسافت طولانی، عمق میدان، زاویه باز و فیلم‌برداری حرفه‌ای را در یک گوشی با یکدیگر ادغام کند. این گوشی از سه لنز با سنسورهای ۲۰، ۴۸ و ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. هواوی یک ابتکار دیگر هم به‌کار برده و یک فناوری که ۴۰ سال است در بخش عکاسی و تصویربرداری وجود داشته، به چالش کشیده است. به این خاطر از RGB بهره نگرفته و از پیکسل‌های RYYB استفاده کرده است. هواوی با این کار باعث شده تا میزان نورگیری پیکسل‌های گوشی تا ۴۰درصد ارتقا داشته باشد.

جالب است بدانید که ایزوی پی۳۰ پرو به میزان باورنکردنی ۴۰۹۶۰۰ رسیده که برای یک گوشی تلفن همراه رقم فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. همچنین هواوی سعی کرده سه چالش نور کم، لرزش و مسافت طولانی را در بخش فیلم‌برداری حل کند. تمام این موارد موجب شده تا سازمان‌های معتبری چون دگزومارک پی۳۰ پرو را به عنوان برترین محصول انتخاب کنند.

هواوی نوآوری‌های فراوانی را در بخش سخت‌افزار ارایه کرده که در این بین نخستین محصول با هوش مصنوعی را به بازار عرضه نمود. میزان بازدهی NPU نسبت به نسل قبلی خودش در این گوشی بیش از دو برابر افزایش یافته است. ما در بخش طراحی حافظه رام گوشی یک گزینه جدیدی را معرفی کرده‌ایم و فایل فرمت جدیدی را به‌کار بردیم که ۲۰درصد عملکرد بهتری دارد. هواوی در بخش‌های حوزه مخابراتی پیشروترین است. تنها شرکتی که بر روی هر دو سیم‌کارت از VOLTE و نسل چهارم استفاده می‌کند، هواوی است.

هواوی یک ویژن برای خودش دارد که تلاش می‌کند عکاسی در شب، مسافت طولانی، عمق میدان، زاویه باز و فیلم‌برداری حرفه‌ای را در یک گوشی با یکدیگر ادغام کند

در بخش باتری یک نمونه ۴۲۰۰ میلی‌آمپری بر روی گوشی قرار گرفته است که نسبت به نسل قبلی خودش و رقبا پیشرفت بسیار زیادی داشته است. هواوی از شارژ سریع ۴۰واتی هم بهره گرفته و این امر سبب شده تا در عرض ۳۰ دقیقه گوشی شما ۷۰درصد شارژ شود. همچنین شارژ سریع وایرلس هم ارایه شده که حتی نسبت به شارژ سیمی بسیاری از رقبا نیز بهتر عمل می‌کند.

پس از توضیحات مفصل مدیر مارکتینگ هواوی درباره P30‌پرو، وی به سراغ دومین محصول این کمپانی رفت و گفت: گوشی دیگری که هواوی برای بازار ایران در نظر گرفته است، پی۳۰ لایت است و این محصول قیمت مناسبی به بازار ارایه می‌شود. این گوشی با آنکه ارزان است اما یک سری از ویژگی‌های پی۳۰ و پی۳۰ پرو را دارد. زبان طراحی این گوشی مانند دو محصول دیگر بوده و نسبت نمایشگر به بدنه هم نزدیک به ۸۵ درصد است.

پی۳۰ لایت جز معدود گوشی‌هایی است که از سه لنز در پشت خود استفاده می‌کند. عکاسی واید که در پی۳۰ پرو داشتیم در مدل لایت هم خواهیم داشت. هوش مصنوعی در این گوشی که دارای چیپست کایرین ۷۱۰ است، باعث می‌شود تا ۲۲ سوژه گوناگون را تشخیص دهد.

یکی از قابلیت‌های اصلی این محصول، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی‌اش است که باعث می‌شود حتی در نور کم هم عکس‌های خوبی بگیرید. سه رنگ برای این گوشی در بازار ایران در نظر گرفته شده و شامل آبی طاووسی، سفید و مشکی می‌شود.

ناهید در پایان صحبت‌هایش به نحوه فروش و قیمت این کالاها اشاره کرد و گفت: ما در سایت دیجی‌کالا در حال حاضر صفحه اختصاصی خودمان را داریم. این گوشی‌ها از چهارشنبه فروش خود را آغاز می‌کنند. قیمت در نظر گرفته شده برای پی۳۰ لایت در حدود ۳ میلیون تومان بوده و البته پی۳۰ پرو با قیمت ۸۰۰ دلاری عرضه می‌شود و هنوز مبلغ ریالی آن به‌صورت دقیق مشخص نشده است.

1 در مورد “هواوی P30 پرو و P30 لایت به‌صورت رسمی در ایران معرفی شد”

  1. باز هواوی از ایسوس که سرویسهاشو برای ایرانیها قطع میکنه خیلی بهتره این تایوانیها ادم بشو نیستند و عجیبه یک عده در داخل هم خودشان را کاملا پ ا ر ه میکنند که نماینده و فروشنده محصوصات ایسوس باشند!!!

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH