اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 طی ماه جولای عرضه خواهد شد

تولیدکنندگان اسمارت‌فون به‌طور معمول دستگاه‌های پرچم‌دار جدید خود را چند هفته پس از معرفی آن‌ها و یا بلافاصله پس از این رویداد روانه بازارهای جهانی خواهند کرد. متاسفانه سونی چنین رویکردی را دنبال نمی‌کند؛ چرا که کمپانی ژاپنی پیش‌تر و در ماه فوریه از پرچم‌دار اکسپریا 1 خود رونمایی کرد و اکنون کمپانی مشغول آماده‌سازی این هندست جهت عرضه در بازار جهانی است. گوشی جدید اکسپریا احتمالا طی نخستین هفته ماه ژوئن در اروپا عرضه می‌شود؛ اما مشتریان منطقه آمریکای‌شمالی برای دریافت این دستگاه ناچارا بایستی 1 ماه بیش‌تر منتظر بمانند.

از ماه آوریل اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1 با برچسب قیمتی نزدیک به 999.99 دلاری در فهرست وب‌سایت آمازون در ایالات‌متحده قرار گرفته است. اما قیمت‌گذاری رسمی این هندست طی هفته جاری و با مبلغی کمی ارزان‌تر توسط سونی اعلام شد؛ با این‌حال رقم مذکور کماکان نزدیک به 1000 دلار است. به بیان دقیق‌تر نسخه آنلاک اکسپریا 1 با برچسب قیمتی 949.99 دلاری و در 2 مدل رنگی مشکی و بنفش عرضه خواهد شد. به گفته سونی فروش گوشی پرچم‌دار جدید کمپانی در بازار آمریکا از روز 12 جولای آغاز می‌شود و فروشگاه‌های Best Buy، B&H Photo، Focus Camera و سایر خرده‌فروشان بی‌نام و نشان نیز در کنار آمازون به فروش این هندست خواهند پرداخت.

سال گذشته و با آغاز پیش‌سفارش اسمارت‌فون پیشرفته اکسپریا XZ3 در ایالات‌متحده، این هندست همراه با هدفون‌های رایگان سونی با ارزش 280 دلار عرضه شد. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که هیچ‌گونه اقلام رایگانی به‌همراه اکسپریا 1 ارائه نخواهد شد؛ اگرچه در آینده این وضعیت می‌تواند دچار تغییر شود.

مدل آمریکایی سونی اکسپریا 1 با اپراتورهای AT&T، T-Mobile و Verizon Wireless  سازگاری خواهد داشت. این مدل سومین گوشی سونی در سال 2019 است که در کلیه اپراتورهای سه‌گانه ایالات‌متحده کار می‌کند. مدل‌های میان‌رده اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس نیز در ماه مارس و با چنین قابلیتی روانه بازار شدند. به بیان روشن‌تر گوشی اکسپریا 1 توسط هیچ‌یک از اپراتورها به‌صورت مستقیم فروخته نخواهد شد و خریداری نسخه آنلاک گوشی تنها گزینه پیش روی مشتریان به‌شمار می‌آید. چنان‌چه یکی از مشترکین اپراتورهای Sprint یا US Cellular هستید؛ در این‌صورت قادر به استفاده از جدیدترین هندست‌های سونی نخواهید بود.

پرچم‌دار سونی با بدنه‌ای که به‌صورت نامعمول کشیده است

اکسپریا 1 کم وبیش کلیه امکانات مورد انتظار شما از یک اسمارتفون پیشرفته سال 2019 را ارایه خواهد کرد. توان پردازشی این هندست از طریق پردازنده اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام تامین می‌شود. این تراشه پیش‌تر در اسمارت‌فون‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی S10، وان‌پلاس 7 پرو و ال‌جی G8 نیز به‌کار گرفته شده است. 6 گیگابایت رم به‌همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی سایر مشخصات این هندست را تشکیل می‌دهند. بدنه کشیده سونی اکسپریا 1 مشخصه متمایزکننده این هندست به‌شمار رفته و از یک نمایشگر 6.5 اینچی HDR OLED با رزولوشن 1644 در 3840 پیکسل و نسبت ابعاد 21:9 میزبانی می‌کند. این نمایشگر 4K از چگالی پیکسلی فوق‌العاده واضح 643ppi برخوردار است و این چگالی در هیچ‌یک از گوشی‌های تولیدی سایر کمپانی‌ها مشاهده نمی‌شود.

دوربین پشتی سه‌گانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم‌برثانیه، زوم اپتیکال 2 برابری و تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS) مشخصه خیره‌کننده اکسپریا 1 (حداقل بر روی کاغذ) به‌شمار می‌رود. سیستم‌عامل اندروید 9 پای، مقاومت در برابر آب‌خوردگی، اسکنر اثرانگشت، اسپیکرهای استریو، دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی و باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی سایر ویژگی‌های جالب‌توجه هندست را تشکیل می‌دهند. بعلاوه اکسپریا 1 فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است.

عرضه اسمارت‌فون سونی اکسپریا 2  در آینده نسبتا نزدیک

در حالی‌که اکسپریا 1 هنوز روانه بازار نشده است؛ اما تعجب‌آور نیست که سونی بر روی مدل جانشین این هندست با نام اکسپریا 2  به‌سختی کار می‌کند. ظاهرا اکسپریا 2 با بهره‌مندی از یک نمایشگر 6.1 اینچی در مقایسه با اکسپریا 1 اندکی کوچک‌تر خواهد بود؛ با این‌حال شکل ظاهری کلی دستگاه تفاوت چشمگیری نخواهد کرد. اکسپریا 2 احتمالا از اصلاحات متعددی نسبت به اکسپریا 1 برخوردار بوده و در ماه سپتامبر معرفی می‌شود. بنابراین چنان‌چه از نظر شما اسمارت‌فون اکسپریا 1 چندان جالب‌توجه نبوده (یا از نظر شما اندازه آن بسیار بزرگ است) و به‌دنبال خریداری پرچم‌دار جدید سونی هستید و عجله چندانی ندارید؛ در این‌صورت احتمالا بهتر است منتظر عرضه اکسپریا 2 باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH