چگونه در پلی‌استور، کشور و یا منطقه سکونت را تغییر دهیم؟

استفاده از گوگل‌ پلی‌استور ساده است؛ شما برنامه را باز می‌کنید و در نوار جستجو نام برنامه‌ای که به‌دنبال آن هستید را تایپ می‌کنید و سپس آن را بر روی دستگاه خود نصب می‌نمایید.

اما اگر به کشور دیگری نقل مکان کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ شما باید برای اطلاعات صورت‌حساب‌ها به نسخه مناسبی از پلی استور دسترسی داشته باشد. ‏گوگل‌پلی برنامه‌های مختلفی را در مناطق و کشورهای متفاوت ارایه می‌دهد که گاها ممکن است دسترسی به این برنامه‌ها در مناطق و کشورهای دیگر مسدود باشد.
حال اگر به یک کشور دیگر نقل مکان کرده‌اید و یا دوست دارید به پلی‌استور منطقه دیگر دسترسی داشته باشید تا از برنامه‌هایی که برای شما قابل نصب نیست، استفاده کنید، در ادامه مطلب با آموزش تغییر کشور در گوگل پلی‌استور با ما همراه باشید.

تغییر کشور در پلی‌استور

نحوه تغییر کشور در گوگل پلی‌استور نحوه تغییر کشور در گوگل پلی‌استور

  1. برنامه پلی‌استور را در دستگاه‌ اندرویدی خود باز کنید.
  2. صفحه را به راست بکشید و از منو ظاهرشده، گزینه Account را انتخاب کنید.
  3. اگر به گزینه تغییر کشور، دسترسی داشته باشید، بخش Country and profiles را در این منو خواهید دید.
  4. بر روی دسته Country کلیک کنید و یک کشور دیگر را انتخاب نمایید. در صورت نیاز مراحل را برای افزودن شیوه جدید پرداخت طی کنید. اگر در ایران زندگی می‌کنید می‌توانید این گزینه را رد کنید.
  5. اعلان‌های هشدار را مشاهده نمایید و سپس تغییرات را تایید کنید. پس از تغییر کشور، شما قادر به دسترسی به پلی‌استور آن ناحیه خواهید بود. اعمال این تغییر گاهی تا 24 ساعت به‌طول می‌انجامد.

این گزینه برای همه ظاهر نمی‌شود و تنها در‌ صورتی‌که قبلا در کشور دیگری بوده‌اید، بر اساس تغییر آی‌پی ظاهر خواهد شد. این یعنی اگر از وی‌پی‌ان نیز استفاده می‌کنید، ممکن است امکان دسترسی به این گزینه‌ را داشته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید پلی‌استور را به هر کشوری که دوست دارید، تغییر دهید. همچنین اگر از ویژگی Google Play Family Library استفاده می‌کنید نیز نمی‌توانید، کشور را تغییر دهید.
با این حال شاید استفاده از وی‌پی‌ان برای دسترسی به برنامه‌هایی که در کشور شما مسدود هستند، راه‌حل بهتری تا تغییر کشور باشد. برای این کار پس از پاک کردن کش برنامه گوگل پلی‌استور، در حالی‌که به وی‌پی‌ان متصل هستید، وارد پلی‌استور شوید و به دانلود برنامه موردنظر بپردازید.

خطرهای تغییر کشور در پلی‌استور

هنگامی که کشور پلی استور را عوض می‌کنید باید به چند نکته آگاه باشید. اول اینکه نمی‌توانید از روش پرداخت قبلی خود استفاده کنید و باید روش جدید را متناسب با کشور انتخاب‌شده انتخاب نمایید. پس از تغییر کشور شما همچنین امکان خرج کردن از حساب قبلی خود را نخواهید داشت. این شامل گیفت کارت‌هایی که به حساب‌تان اضافه کرده‌ بودید اما از آن‌ها استفاده نکرده بودید و نیز اعتباری که از Google Opinion Rewards کسب کرده‌ بوده‌اید، می‌شود.
به‌علاوه شما تنها یک بار در سال می‌توانید کشور پلی‌استور خود را تغییر دهید. پس از گذشت یک سال می‌توانید برای بازگشت به کشور قبلی خود، به همان منو برگردید.
به همین علت ما به شما توصیه می‌کنیم تنها در صورتی‌که واقعا کشور زندگی خود را عوض کرده‌اید و قصد دارید حداقل یک سال در آن‌جا بمانید، اقدام به تغییر کشور در پلی‌استور کنید. بنابراین ایده استفاده از وی‌پی‌ان برای دانلود برنامه‌هایی که در کشور شما مسدود هستند، بسیار منطقی‌تر از تغییر کشور در پلی‌استور است. با توجه به این‌که بسیاری از برنامه‌های پلی‌استور متناسب با کشور شما، برای دانلود به شما پیشنهاد می‌شود، ما تغییر کشور را در برنامه پلی‌استور توصیه نمی‌کنیم. به هر حال شما می‌توانید از برنامه‌های مشابه با پلی‌استور مانند بازار، برای دانلود برنامه‌های مسدودشده در پلی‌استور استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH