بررسی تخصصی اپلیکیشن چارخونه

با پیشرفت فزآینده گجت‌های هوشمند و رشد میزان محبوبیت آن‌ها در میان تمامی اقشار جامعه طی سالیان اخیر، کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه نیز رونق فراوانی پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌ها عمدتا مجهز به سیستم‌عامل‌های iOS یا اندروید هستند و اپلیکیشن‌های تولید شده برای این پلتفرم‌ها نیز به‌طور معمول از طریق فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی منتشر می‌شوند.

اعمال برخی تحریم‌ها علیه کشورمان و ممنوعیت دسترسی ایرانی‌ها به پلی استور موجب شد تا ایده راه‌اندازی مارکت‌های ایرانی در ذهن توسعه‌دهندگان داخلی شکل بگیرد. امروزه این مارکت‌ها بسیاری از اپلیکیشن‌های پولی خارجی را به‌صورت رایگان یا همراه با تخفیفات ویژه ارایه می‌دهند. بعلاوه انتشار اپلیکیشن‌های نایاب در گوگل پلی، نمایش فهرستی سفارشی از برنامه‌ها بر اساس اهداف، گروه‌های سنی، کیفیت و رده کاربری و نهایتا ارایه توضیحات مناسب پیرامون اپلیکیشن‌ها و شیوه نصب آن‌ها از جمله محاسن این اپ استورها به‌شمار می‌روند.

چارخونه یکی از مارکت‌های مطرح در این حوزه محسوب می‌شود. این اپلیکیشن در واقع یک فروشگاه جامع محتوای دیجیتالی برای گجت‌های اندرویدی به‌شمار رفته و توسط شرکت ایرانسل توسعه یافته است. سرویس چارخونه در 2 قالب وب و اپلیکیشن فعالیت می‌کند و کاربران با نصب این برنامه بر روی هندست اندرویدی خود می‌توانند به بیش از 165 هزار بازی و اپلیکیشن کاربردی دسترسی داشته باشند. بعلاوه دانلود با سرعت بالا، بررسی امنیت برنامه‌ها و بازی‌ها پیش از انتشار توسط توسعه‌دهنده، به‌روز بودن اطلاعات و امکان جستجوی محتوا از برجسته‌ترین امتیازات سرویس چارخونه محسوب می‌شوند. در ادامه به بررسی نسخه‌های وب و اپلیکیشن این مارکت می‌پردازیم:

بررسی نسخه وب

دسترسی به نسخه وب سرویس چارخونه از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی www.charkhoneh.com امکان‌پذیر است. قالب سایت از رابط کاربری ساده و قابل‌فهمی برخوردار بوده و در قسمت فوقانی پنجره، بخش‌هایی شامل برنامه، بازی، آوا و نوا، کتابخانه، فیلم و کیوسک به‌چشم می‌خورند. همچنین عناوین بازی‌ها و برنامه‌های برتر نیز در صفحه نخست سایت قابل مشاهده خواهند بود.

با مراجعه به سربرگ “برنامه”، کاربران با 3 تب جدید شامل ویترین، نقد و بررسی و فهرست موضوعی مواجه خواهند شد. تازه‌ترین و پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی در بخش ویترین نمایش داده می‌شوند. مطالب مربوط به نقد و بررسی تخصصی اپلیکیشن‌ها در قسمت نقد و بررسی منتشر شده و کاربران با مراجعه به تب فهرست موضوعی نیز به لیستی از اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های کاربردی مختلف دسترسی خواهند داشت.

با لمس سربرگ “بازی”، 5 تب زیرمجموعه آن شامل ویترین، نقد و بررسی، منتخب ایرانی، منتخب خارجی و فهرست موضوعی به نمایش گذاشته می‌شود. کاربران از طریق بخش ویترین به جدیدترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین عناوین بازی‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. با انتخاب هر عنوان، صفحه اختصاصی مربوط به آن نمایش داده شده و اطلاعاتی شامل توضیحات برنامه، حجم، شماره ویرایش، قیمت و رده سنی آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با مراجعه به تب فهرست موضوعی، لیست طبقه‌بندی شده بازی‌ها بر اساس ژانر نمایش داده می‌شود.

با انتخاب سربرگ “آوا و نوا”، کاربران با 4 تب تحت عناوین موسیقی، کتاب صوتی، آیینی و مذهبی و فهرست موضوعی مواجه می‌شوند. پردانلودترین و جدیدترین مجموعه‌ها و تک‌آهنگ‌های منتشر شده در این قسمت به نمایش گذاشته می‌شوند. قسمت آیینی و مذهبی، مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی مناسب، قرائت قرآن و مداحی‌ها را در خود جای داده و با مراجعه به بخش فهرست موضوعی نیز محتوای صوتی بر اساس محتوا و به‌صورت طبقه‌بندی شده ارایه می‌شود.

سربرگ “کتابخانه” نیز شامل 2 تب ویترین و فهرست موضوعی است و جدیدترین و پرفروش‌ترین عناوین ebookها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سربرگ “فیلم” شامل 3 تب تحت عنوان فیلم، سریال و فهرست موضوعی است و تازه‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

نهایتا با انتخاب سربرگ “کیوسک” پنجره‌ای شامل 4 تب ویترین، مجله، روزنامه و فهرست موضوعی نمایش داده می‌شود. کاربران با مراجعه به این سربرگ می‌توانند آخرین روزنامه‌های داخلی منتشر شده را مطالعه نموده و به عناوین مختلفی از مجلات داخلی و خارجی دسترسی پیدا کنند.

بررسی اپلیکیشن چارخونه

این اپلیکیشن 9 مگابایتی از طریق مراجعه به پرتال ایرانسل قابل دریافت است. اپلیکیشن چارخونه نیز همانند نسخه وب این سرویس از طراحی ساده و کاربرپسندی برخوردار است. نوار تعبیه شده جهت جستجوی محتوا در بالاترین قسمت رابط کاربری برنامه به‌چشم می‌خورد. این‌بار نیز با 6 سربرگ شامل برنامه، بازی، آوا و نوا، فیلم و ویدیو، کیوسک و کتابخانه سروکار خواهیم داشت.

با انتخاب سربرگ “برنامه”، 3 تب ویترین، نقد و بررسی و فهرست موضوعی دقیقا همانند نسخه وب نمایش داده می‌شوند. کارکرد تمامی این قسمت‌ها دقیقا مشابه با ورژن وب سرویس چارخونه خواهد بود.

با لمس سربرگ “بازی”، 5 تب تحت عناوین ویترین، نقد و بررسی، منتخب ایرانی، منتخب خارجی و فهرست موضوعی پیش روی کاربر قرار می‌گیرند. کاربران با مراجعه به این سربرگ می‌توانند جدیدترین و پرفروش‌ترین بازی‌های دیتادار را دانلود نموده و بر روی گجت اندرویدی خود نصب کنند.

سربرگ “آوا و نوا” از 5 تب شامل موسیقی، کتاب صوتی، آیینی و مذهبی، فهرست موضوعی و آلبوم‌های من تشکیل شده است. آرشیو محتوای صوتی دانلود شده توسط کاربر از طریق تب “آلیوم‌های من” قابل مشاهده خواهد بود.

در سربرگ “فیلم و ویدیو” 5 تب شامل فیلم، ویدیو کوتاه، سریال، فهرست موضوعی و فیلم‌های من رویت می‌شود. محتوای ویدیویی دانلود شده توسط کاربر در بخش “فیلم‌های من” نمایش داده می‌شود.

سربرگ “کیوسک” از تب‌هایی با اسامی ویترین، مجله، روزنامه، فهرست نشریات و نشریات من تشکیل شده است. کاربران در این قسمت به فهرست طبقه‌بندی شده‌ای از عناوین روزنامه‌های داخلی، مجلات و نشریات دسترسی خواهند داشت. بعلاوه سوابق دانلودهای پیشین نیز از طریق تب “نشریات من” قابل مشاهده خواهد بود.

با انتخاب سربرگ “کتابخانه”، کاربر به صفحه‌ای شامل 3 تب ویترین، فهرست موضوعی و کتابخانه من هدایت می‌شود. جدیدترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین عناوین کتاب‌ها در این قسمت نمایش داده می‌شوند. بعلاوه با مراجعه به فهرست موضوعی می‌توان به لیست طبقه‌بندی شده کتب دسترسی پیدا کرد.

با لمس آیکون منوی کشویی در گوشه فوقانی سمت راست رابط کاربری برنامه، پنجره کوچکی نمایان خواهد شد. در این قسمت، کاربران از آخرین به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای اپلیکیشن‌های خود مطلع می‌شوند. بدین ترتیب امکان استفاده از آخرین ورژن اپلیکیشن‌ها بر روی گجت‌های اندرویدی فراهم خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH