Aptoide جایگزین گوگل پلی

Aptoide گزینه احتمالی هواوی برای جایگزینی گوگل‌پلی

اوایل هفته بود که گوگل در راستای تحریم‌های آمریکا علیه هواوی اعلام کرد به زودی دسترسی این شرکت به مجوزهای اندروید را قطع کرده و گوشی‌های جدید این شرکت دیگر به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل همانند گوگل‌پلی دسترسی نخواهند داشت.

طبق گزارشات رسیده، هواوی پیش از تحریم شدن درحال توسعه‌ پلتفرمی برای جایگزینی پلی استور بود و App Gallery را روی گوشی‌های هواوی و آنر راه‌اندازی کرده بود اما محتویات آن به هیچ عنوان قابل قیاس با گوگل‌پلی نیست.

با وجود مهلت 90 روزه گوگل به هواوی؛ این شرکت علاوه بر توسعه فروشگاه اپلیکیشن خود به صورت هم زمان در حال مذاکره با مارکت Aptoide است که حدود 900 هزار اپلیکیشن را در خود جای داده است تا اگر روند تکمیل App Gallery طول کشید بتواند جایگزینی موقت برای پلی استور داشته باشد.

پائولو ترزنتوس مدیر عامل Aptoide ضمن تایید این خبر آن را یک فرصت خوب برای این شرکت دانست اما تاکید کرد که هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

اگر طرفین به توافق دست پیدا کنند مشخص نیست که چطور آن را اجرایی خواهند کرد. ترنزنتوس درباره عملی کردن این ماجرا اعلام کرده که احتمالا Aptoide به صورت پیش فرض روی تمام گوشی‌های هواوی نصب خواهد شد یا محتویات آن با فروشگاه App Galery ادغام خواهد شد که هواوی راه حل دوم را ترجیح می‌دهد.

Aptoide در حال حاضر با تعدادی از برندهای چینی دیگر همانند اوپو، شیائومی و ویوو همکاری می‌کند و در صورت رسیدن توافق با هواوی، با توجه به این که هواوی دومین برند پرفروش گوشی موبایل در دنیا است، قطعا سود هنگفتی نصیب این شرکت خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH