عدم ارایه سرویس‌های گوگل به هواوی

گوگل رسما هواوی را تحریم کرد: گوشی‌های جدید این کمپانی دیگر آپدیت نمی‌شوند!

عدم ارایه سرویس‌های گوگل به شرکت هواوی، دامنگیر کاربران این شرکت نیز شده است. اگر کاربران گوشی‌های هواوی در طول هفته جاری اخبار فناوری را دنبال نکرده باشند، احتمالا با شنیدن این خبر شوکه خواهند شد. این شرکت آمریکایی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از دسترسی کاربران گوشی‌های هواوی به سرویس‌ها و بروزرسانی‌های این شرکت انجام داده است.

اگرچه، گوشی‌های هواوی به فروشگاه گوگل‌پلی و بروزرسانی‌های گوگل دسترسی نخواهند داشت اما به نظر می‌رسد که هنوز هم برخی از سرویس‌های این غول جستجوی آمریکایی در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.

گوگل نیز این موضوع را تایید کرده و این اقدامات را در راستای سیاست‌های دولت ایالات متحده در مقابل این کمپانی چینی انجام می‌دهد. اما در این میان، کاربران اسمارتفون‌های هواوی فعلا بدون هیچ مشکلی از سرویس‌های گوگل‌ استفاده می‌کنند.

طبق اعلام رسمی مقامات مانتین‌ ویوو، کاربران فعلی گوشی‌های هواوی هم‌چنان بدون هیچ نوع نگرانی می‌توانند از سرویس‌های این شرکت، مانند گوگل‌پلی، گوگل مپس، جی‌میل و گوگل اسیستنت استفاده کنند. اما عدم ارایه سرویس‌های گوگل به هواوی در آینده، موجب پیچیده‌شدن مسائل این شرکت چینی در فروش محصولات خود خواهد شد.

اسمارتفون‌های هواوی در بازار آمریکا از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند، اما قطعا جلوگیری از منتشر‌شدن آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید برای دومین شرکت بزرگ سازنده تلفن در جهان، آثار زیان‌باری را برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH