بررسی مک‌بوک پرو جدید اپل از اصلاح ساختار صفحه‌کلید باترفلای دستگاه حکایت دارد

اخیرا اپل خبر به‌روزرسانی سری مک‌بوک پرو خود را اعلام کرد. بر این اساس سری مذکور از پردازنده‌های جدید اینتل بهره خواهند برد؛ اما علاوه بر این موضوع به‌نظر می‌رسد که اپل خبر اصلاح مکانیسم صفحه‌کلید باترفلای مک‌بوک پرو را نیز اعلام نموده است؛ مساله‌ای که از زمان معرفی مک‌بوک‌ها، تجربه‌ای آزاردهنده را برای بسیاری از کاربران این لپ‌تاپ‌ها رقم زده است.

اپل به نوع اصلاحات اعمال شده در صفحه‌کلید مشخصا اشاره نکرده است؛ اما به لطف اظهارات کاربران وب‌سایت iFixit، ظاهرا بررسی هندز-آن آخرین مدل مک‌بوک پرو 15 اینچی انجام شده است و کالبدشکافی محصول از اعمال برخی تغییرات در صفحه‌کلید لپ‌تاپ حکایت دارد. بر اساس یافته‌های تیم iFixit این اصلا‌حات در جنبه‌های مختلفی اعمال شده‌اند.

یکی از این تغییرات به ماده اولیه کاور صفحه‌کلید مربوط می‌شود؛ به گونه‌ای که کاور جدید شفاف بوده و از سطحی صیقلی برخوردار است. کاور نسل قبلی از طراحی مات بهره می‌برد. این تغییر تنها با هدف زیبایی محصول اعمال نشده است؛ بلکه تیم iFixit با استفاده از طیف‌نمای مادون‌قرمز تبدیل فوریه (FTIR)، ماهیت متفاوت مواداولیه را تائید نموده است.

همچنین کالبدشکافی صفحه‌کلید به طرح گمانه‌زنی در خصوص احتمال تغییر مدار سوئیچ دامن زده است. در نتیجه مقاومت این قسمت احتمالا افزایش یافته و از ترک‌خوردگی یا تغییر شکل مدار جلوگیری به‌عمل خواهد آمد. این موضوع یکی از دلایل تجربه ناخوشایند کاربران مک‌بوک پرو هنگام تایپ کردن به‌شمار می‌رفت.

همان‌طور که تیم iFixit نیز اشاره می‌کند؛ کلیه اصلاحات مذکور کماکان پاسخ‌گوی این پرسش نیستند که مشخصا بروز نقص در کدام قسمت منجر به ایجاد تمامی این مشکلات شده است. آیا این تغییرات برای رفع مشکل ناکامی صفحه‌کلید اپل کفایت خواهند کرد؟ برای پاسخ به این پرسش احتمالا بایستی منتظر بمانیم. در عین‌حال اپل سرویس تعمیر رایگان صفحه‌کلید کلیه مک‌بوک‌های مجهز به مدارات سوئیچ پروانه‌ای را به کاربران خود ارائه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH