زوم 3 برابری وان پلاس 7

وان‌پلاس دروغ می‌گوید: زوم 3 برابری دوربین وان پلاس 7 پرو واقعی نیست!

طبق ادعا وان پلاس، یک از ویژگی‌های مثبت در دوربین پرچمدار جدید شرکت، یعنی وان پلاس 7 پرو، زوم 3 برابری این اسمارتفون است. اما بررسی‌های دقیق وب‌سایت اندروید پلیس نشان می‌دهند که زوم اپتیکال این دستگاه، 3 برابر نبوده و در اصل 2.2 برابر است. هم‌چنین، فاصله کانونی این لنز بسیار کمتر از چیزی است که وان پلاس مدعی آن است.

کاربران حرفه‌ای نیز متوجه شده‌اند که دوربین اسمارتفون جدید وان پلاس، زمینه دید بازتری در هنگام زوم 3 برابری و ثبت تصاویر پرتره دارد. این دستگاه برای عکاسی در حالت پرتره از یک لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند. در نتیجه اگر لنز این دستگاه مجهز به زوم 3 برابری اپتیکال باشد، هیچ محدوده دیدی نباید وجود داشته باشد.

در حقیقت، کیفیت دوربین تله‌فوتو در این گوشی 13 مگاپیکسل است، اما وان پلاس آن را به عنوان یک دوربین 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر معرفی می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که وان پلاس در این محصول از زوم 2.2 برابری برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند، ولی لنز این دستگاه با روش کراپ‌کردن، تصاویر را با زوم 3 برابری به خروجی ارسال می‌کند.

در بیانیه‌ای که وان پلاس خطاب به اندروید پلیس ارسال کرده است، بیان شده که: “وان پلاس 7 مجهز به قابلیت زوم 3 برابری بوده و در این ویژگی از هیچ نوع زوم دیجیتالی استفاده نشده است تا کاربران بدون از دست‌دادن جزییات، قادر به ثبت تصاویر باشند. دو هدف مهم در لنز تله‌فوتو دستگاه، زوم 3 برابری و ثبت تصاویر در حالت پرتره است. بسته به حالت دوربین، حالت ثبت تصاویر پرتره نیز دچار تغییراتی می‌شود. این دوربین در زوم 3 برابری، تصویری با کیفیت 8 مگاپیکسل به خروجی می‌فرستد. اما همین لنز در حالت پرتره، تصاویر را با کیفیت 13 مگاپیکسل ثبت می‌کند.”

طبق بررسی‌های سایت دنیای دوربین‌های دیجیتال (DCW)، به نظر می‌رسد که لنز 48 مگاپیکسلی وان پلاس 7 پرو از ترکیب داده‌‌های تصویر و زوم اپتیکال برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. ما نیز تاکنون هیچ آزمایشی برروی این دوربین انجام نداده‌ایم، اما سایر بررسی‌ها از دقیق بودن نسبی لنز این دستگاه سخن می‌گویند. دوربین پرچمدار قدرتمند وان پلاس از فناوری‌هایی مانند زوم هیبریدی و تکنیک فراتفکیک‌پذیری بهره می‌برد که از سایر محصولات این کمپانی بسیار متفاوت است.

نتایج بررسی‌های این دوربین نیز واضح هستند. حتی DxOMark هم این موضوع را تایید می‌کند. اما موضوع بحث برانگیزی که در این میان پیش آمده، حقه تبلیغاتی وان پلاس برای معرفی زوم 3 برابری برای حالت پرتره است. حتی هواوی نیز از چنین تبلیغاتی برای دوربین تلفن‌های خود که مجهز به زوم 3 یا 5 برابری هستند، اجتناب کرده و تنها از نام زوم هیبریدی برای معرفی کیفیت دوربین اسمارتفون‌های جدید خود استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است که مدت‌ها پیش هم وان پلاس از این حقه برای معرفی دوربین وان پلاس 5 که مجهز به زوم 2 برابر بود، استفاده کرد. اما بعدها مشخص شد که زوم اپتیکال این دستگاه در اصل 1.6 برابر بوده است.

وان پلاس هم‌اکنون ادعا می‌کند که هیچ نقصی در این دوربین وجود ندارد و زوم 3 برابری دستگاه، تصویری را بدون افت کیفیت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ادعای وان پلاس درباره کیفیت دوربین، کاملا صحبح بوده و این دوربین از هیچ زوم دیجیتالی برای ثبت تصاویر استفاده نمی‌کند. آیا شما نیز ادعای وان پلاس را تایید می‌کنید و یا اعتقاد دارید که این شرکت از یک حقه تبلیغاتی برای معرفی محصول خود استفاده کرده است؟ ما را از نظرات خود درباره این موضوع آگاه کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH