در حال حاضر 80 میلیون دستگاه هواوی مجهز به سیستم‌عامل اندروید 9 پای هستند

علیرغم ممنوعیت تجاری اعمال شده از سوی ایالات‌متحده، هواوی کماکان آزادانه و بدون منع دسترسی به پلی استور و سایر سرویس‌های گوگل می‌تواند اسمار‌ت‌فون‌های قدیمی‌تر خود را به اندروید 9 پای به‌روزرسانی نماید. کمپانی چینی با ادامه انتشار نرم‌افزار EMUI 9.0 برای برخی دستگاه‌های خود مشغول بهره‌برداری از شرایط حاکم است.

موضوع جالب‌توجه این‌که صاحبان اسمارت‌فون‌های هواوی میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورش دیزاین در کنار دارندگان هندست‌های هواوی میت 9، میت 9 پرو و میت 9 پورش دیزاین همگی می‌توانند از نرم‌افزار جدید بهره‌مند شوند. بعلاوه گوشی‌های هواوی P20، P20 پرو، P10 و P10 پرو در کنار مدل جدیدتر هواوی میت 20 لایت نیز تحت پوشش نرم‌افزار مذکور قرار می‌گیرند. نهایتا هواوی به‌روزرسانی EMUI 9.0 را برای هندست پیشرفته میت RS و سری اقتصادی نوا 3 نیز منتشر می‌کند.

هواوی ابتدا در اواخر سال 2018 انتشار به‌روزرسانی مبتنی بر اندروید 9 پای را برای برخی از این دستگاه‌ها آغاز کرد؛ اما اکنون این کمپانی اعلام کرده که بیش از 80 میلیون اسمارت‌فون هواوی، به‌روزرسانی اندروید 9 پای را دریافت نموده‌اند. بعلاوه انتظار می‌رود که تا پایان این ماه، رقم مذکور به حدودا 100 میلیون دستگاه افزایش پیدا کند.

اگرچه تا این لحظه هواوی از پیشرفت خود در زمینه انتشار به‌روزرسانی جدید خرسند بوده است؛ اما کمپانی در خصوص انتشار به‌روزرسانی‌های آتی اطمینان چندانی ندارد. همان‌طور که اخیرا اعلام شد؛ وضعیت ناشی از اعمال ممنوعیت تجاری آمریکا بدان معناست که برای به‌روزرسانی اسمارت‌فون‌ها به اندروید 10 Q دیگر هیچ‌گونه تضمینی وجود نخواهد داشت. با این همه در صورت تصمیم کمپانی برای انتشار این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، دسترسی کاربران به کلیه اپلیکیشن‌های مهم گوگل و بسیاری از امکانات دیگر مسدود خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH