فشار خون

محققان برچسبی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون تولید کردند

افرادی هستند که به دلیل داشتن بیماری‌هایی خاص، مرتب باید فشار خون خود را اندازه بگیرند. در حال حاضر این امر تنها به وسیله دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار خون و مراجعه به یک متخصص در این زمینه امکان‌پذیر است. محققان در دانشگاه کالیفرنیا با در نظر گرفتن این موضوع، دست به تولید برچسبی زدند که قابلیت اندازه‌گیری فشار خون افراد را دارد.

فشار خون

این برچسب کوچک بر روی پوست بیمار چسبانده می‌شود و می‌تواند به صورت دائم فشار خون وی را اندازه بگیرد. به عبارت دیگر با این کار مانیتورینگ فشار خون کار بسیار راحتی خواهد بود و فرد حتی در حال رانندگی هم می‌تواند از وضعیت خود آگاه باشد. البته اندازه گیری فشار خون تنها کارایی این برچسب نیست و می‌توان با آن فعالیت دیگر اندام‌های حیاتی مانند کبد، شش‌ها و حتی مغز را نیز نظارت کرد.

این برچسب با ارسال امواج اولتراسونیک به زیر پوست، به انعکاس وضعیت بافت‌ها و خون فرد می‌پردازد. این انعکاس به سنسوری که قابلیت پردازش وضعیت فشار خون را دارد، ارسال می‌شود. البته این برچسب در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نخواهد شد، چرا که نیازمند منبعی برای تامین انرژی است. در واقع زمان دقیقی برای انبوه‌سازی این برچسب ارایه نشده است، اما از همین حالا می‌توان تصور کرد که با به کارگیری این برچسب در گجت‌هایی مانند ساعت هوشمند، تکنولوژی قدم بزرگ دیگری در بهبود سلامت افراد برخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH