ارتباط کارکنان هواوی

عدم ارتباط کارکنان هواوی با سایر شرکت‌ها موجب کند‌شدن روند توسعه اینترنت 5G خواهد شد

برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری از ارتباط کارمندان خود با هواوی جلوگیری می‌کنند. این مورد شامل موضوعاتی مثل تکنولوژی و استانداردهای فنی شده و مهندسان این شرکت‌ها حق ندارند که با همکاران خود در هواوی ارتباط داشته باشند. به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌هایی مثل اینتل، کوالکام، اینتردیجیتال و ال‌جی یو‌پلاس (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ال‌جی) کارکنان خود را از ارتباطات غیررسمی با هواوی در جلسات و کنفرانس‌های بین‌المللی منع کرده‌اند.

باتوجه به گزارشات برخی از کارمندان این شرکت‌ها، دستورالعمل‌های مربوط به این قطع ارتباط در برخی از کمپانی‌ها مانند اینتل و کوالکام صادر شده است. البته، ما هیچ اطلاعات دقیقی از این دستورالعمل‌ها نداریم.

ال‌جی یو‌پلاس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از هرگونه ارتباط کارکنان خود با شرکت یا کارمندان هواوی جلوگیری خواهد کرد. این درحالی است که برخی از کارمندان نوکیا در حاشیه کنفرانس سازمان 3GPP، مکالماتی با هواوی داشته‌اند.

برخی از تحلیلگران اظهار داشته‌اند که چنین خصومت‌هایی باعث کند‌شدن روند توسعه نسل پنجم اینترنت همراه (5G) خواهد شد. یکی دیگر از کارشناسان اروپایی درباره این موضوع می‌گوید: “این اقدامات باعث دوقطبی شدن شرکت‌های توسعه نسل پنجم اینترنت خواهد شد و همین موضوع مانع پیشرفت توسعه اینترنت 5G می‌شود.”

درحالی که رویترز از افشای نام منابع این خبر امتنا می‌کرد، واضح است که بسیاری از شرکت‌ها در روابط تجاری خود با هواوی به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین محتاط هستند.

در زمینه اسمارتفون‌های هواوی نیز نمی‌توان نظر مطمئن و درستی ارایه کرد. به عنوان مثال، ما هیچ اطلاعاتی درباره نحوه عرضه اسمارتفون Mate30 نداریم و نمی‌دانیم که این گوشی همراه با پشتیبانی از خدمات گوگل و پلتفرم‌های بین‌المللی عرضه خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH