تصاویر اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو لو رفت

از زمان قرارگیری نام هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، دسترسی کمپانی چینی به زنجیره تامین آمریکایی مسدود شد و این شرکت به منظور دستیابی به نقشه راه سال 2019 خود متحمل دردسرهای فراوانی شد. همچنین هواوی ناچارا به توسعه گزینه بومی جایگزین برای سیستم‌عامل اندروید پرداخت و موجودی تراشه و سایر قطعات موردنیاز خود برای روزهای سخت طی مدت زمان 1 سال را ذخیره کرد. اکنون و در شرایط ایجاد شده فعلی، هواوی تلاش می‌کند تا بهترین عملکرد خود را ارائه دهد.

به گفته یک رسانه خارجی گمنام (به نقل از وب‌سایت TechRadar)، موسسه چینی IT Home تصاویر و مشخصات اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو را منتشر نموده است. هندست پرچم‌دار آینده این تولیدکننده مجهز به نمایشگری با نرخ نوسازی 90 هرتزی خواهد بود. این نمایشگر در مقایسه با پنل‌های مورد استفاده در اکثر اسمارت‌فون‌ها 50 درصد سریع‌تر بوده و امکان پیمایش بسیار روان رابط کاربری و تجربه گیمینگ فوق‌العاده لذت‌بخش را فراهم می‌کند. این نخستین باری نیست که شاهد به‌کارگیری چنین نمایشگری هستیم و اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو نیز از همین نرخ نوسازی بهره می‌گیرد. در حالی‌که به اندازه نمایشگر گوشی هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است (شایعات پیشین از وجود یک نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن QHD پلاس حکایت داشتند)؛ اما این پنل احتمالا از نوع اولد خواهد بود. توان پردازشی گوشی از طریق تراشه کایرین 985 طراحی شده توسط واحد های‌سیلیکون هواوی و ساخت شرکت TSMC تامین می‌شود. کمپانی تایوانی TSMC مسئولیت تولید تراشه مودم‌ 5G بالونگ 5000 را نیز بر عهده دارد. ظاهرا اسمارت‌فون میت 30 پرو از این تراشه استفاده خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد که این تصاویر صرفا طرح‌های مفهومی هستند که توسط یک کمپانی با نام Phone Industry ارائه شده‌اند. تا این لحظه تصویر موثقی از اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو منتشر نشده است.

پیکره‌بندی دوربین چهارگانه در قسمت پشتی دستگاه از لنزهای ساخت کمپانی Leica Optics برخوردار است. این 4 حسگر به‌همراه فلاش LED در یک ماژول مستطیلی‌شکل قرار دارند. تنها اطلاعات منتشر شده پیرامون دوربین‌های پشتی دستگاه از قابلیت زوم 50 برابری و بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری آن‌ها حکایت دارد. به احتمال فراوان، حسگر اصلی، یک حسگر فوق‌عریض، سنسور تشخیص عمق TOF و یک لنز تله‌فوتو بر روی پنل پشتی گوشی مستقر خواهند شد. انرژی موردنیاز دستگاه از طریق یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و این گوشی مجهز به قابلیت شارژ سریع 55 واتی خواهد بود.

هواوی میت 30 پرو با نمایشگر فاقد ناچ و مجهز به حفره‌های دوگانه عرضه خواهد شد

اگرچه در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که میت 30 پرو به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل ArkOS بومی هواوی عرضه خواهد شد.  اخیرا کمپانی خبر تست این پلتفرم همراه با سیستم‌عامل روسی Aurora را اعلام کرد. Aurora از نوادگان سیستم‌عامل Sailfish شرکت Jolla به‌شمار می‌رود که  خود نیز از سیستم‌عامل MeeGo شرکت نوکیا مبتنی بر ژست‌های حرکتی الهام گرفته شده است. در حال حاضر ظاهرا هواوی وضعیتی دشوار را تجربه می‌کند و در بدترین سناریوی ممکن، فروش گوشی‌های هواوی می‌تواند از رکورد 206 میلیون دستگاهی سال گذشته به 125 میلیون دستگاه طی سال آینده کاهش پیدا کند. با این‌حال دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور ایالات‌متحده پیش‌تر خاطرنشان کرد که اگرچه هواوی بنا بر دلایل امنیتی در لبست سیاه قرار گرفته است؛ اما در جریان مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا، این کمپانی می‌تواند به‌عنوان یک برگه چانه‌زنی جهت دستیابی به توافقی مطلوب‌تر مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر هر 2 کشور درگیر جنگ تجاری به‌راه افتاده از سوی دولت آمریکا هستند. این موضوع بدان معناست که در صورت دستیابی هر 2 طرف به یک توافق تجاری جدید، نام هواوی احتمالا از لیست سیاه حذف شده و کسب‌وکار کمپانی به روال عادی بازخواهد گشت.

تصاویر هواوی میت 30 پرو نمایانگر وجود حفره‌ای دوگانه در گوشه بالایی سمت چپ نمایشگر جهت استقرار 2 دوربین سلفی جلویی دستگاه است. گزینه‌های رنگی به نمایش گذاشته شده در تصاویر شامل آبی کلاسیک با پنل پشتی سایه‌دار و قرمز با پنل پشتی نیمه پوشش‌دار است. عرضه اسمارت‌فون هواوی میت 20 پرو طی سال گذشته، موفقیت بزرگی برای کمپانی به‌شمار می‌رفت. این هندست طی ماه اکتبر گذشته روانه بازار شد و نخستین اسمارت‌فون مجهز به قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم محسوب می‌شد. سامسونگ نیز در پرچم‌داران سری گلکسی S10 خود از این مشخصه تحت عنوان PowerShare رونمایی کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل نیز آی‌فون‌های مدل 2019 خود را با قابلیتی مشابه عرضه خواهد کرد.

عرضه هواوی میت 30 پرو از سوی شرکت‌های مخابراتی ایالات‌متحده امری بعید به‌نظر می‌رسد. پیش‌تر در سال 2018 قرار بود اسمارت‌فون هواوی میت 10 پرو از طریق 2 اپراتور AT&T و ورایزن ارائه شود؛ اما با توجه به سوءظن‌ دولت آمریکا نسبت به هواوی، هر 2 اپراتور مذکور از عرضه این هندست امتناع نمودند. ایالات‌متحده نگران است که دستگاه‌های هواوی دارای حفره‌ای مخفی باشند که در صورت دستور دولت کمونیستی چین به‌عنوان کانالی برای انتقال مخفیانه اطلاعات به دولت مورد استفاده قرار گیرد. کمپانی هواوی بارها چنین اتهامی را رد کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH