تصویر پنل پشتی اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو لو رفت

صرف‌نظر از عقیده شخصی شما در خصوص هواوی، به‌نظر می‌رسد که غول چینی با عقب‌نشینی کلیه رقبای خود مایل به پیش‌روی است. اگرچه اسمارت‌فون‌های میت 20 و میت 20 پرو نخستین گوشی‌های مجهز به ماژول دوربین پشتی مربعی‌شکل نبودند؛ اما مدل‌های مذکور عمدتا با چنین مشخصه‌ای شناخته می‌شوند. اکنون اپل و گوگل نیز قصد دارند در هندست‌های آی‌فون 11 و پیکسل 4 خود از این الگوی طراحی استفاده کنند. ظاهرا هواوی مشغول سروسامان بخشیدن به وضعیت خود است. تصویری که نخستین بار از طریق وب‌سایت Slashleaks در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد؛ نمایانگر پنل پشتی شیشه‌ای پرچم‌دار آینده هواوی میت 30 پرو است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست در ماه اکتبر معرفی خواهد شد.

تصویر فوق نمایانگر برشی دایروی‌شکل برای ماژول دوربین است و این ماژول در قسمت مرکزی پنل پشتی دستگاه مستقر خواهد شد. اگرچه طراحی این بخش در مقایسه با گوشی‌های سال گذشته سری میت 20 تغییر کرده است؛ اما اکنون موتورولا برخلاف هواوی سال‌هاست که از ماژول دوربین دایروی‌شکل بهره می‌گیرد. این تصویر در صورت معتبر بودن، نشان‌دهنده آن است که هواوی از کاربری گسترده‌تر طراحی مربعی‌شکل طی سال جاری آگاه بوده و به‌دنبال متمایز نمودن خود از سایر دستگاه‌های رده‌بالا نظیر آی‌فون 11 است.

با وجود تمامی ابهامات کنونی در خصوص توان هواوی برای خرید مایحتاج خود از زنجیره تامین ایالات‌متحده، به‌سختی می‌توان پیرامون مشخصات دقیق پرچم‌دار میت 30 پرو اظهارنظر کرد.بر اساس پیش‌بینی‌ها، توان پردازشی این هندست از طریق تراشه کایرین 985 تامین می‌شود. این تراشه توسط کمپانی TSMC و با استفاده از فرآیند +7nm تولید خواهد شد. این فرآیند به منظور طراحی دقیق‌تر نیمه‌هادی از لیتوگرافی ماوراءبنفش الکتریکی (EUV) بهره گرفته و امکان به‌کارگیری ترانزیستورهای بیش‌تر در ساختار تراشه را فراهم می‌کند. وجود ترانزیستورهای بیش‌تر به‌معنای افزایش توان پردازشی و کاهش میزان مصرف انرژی است. بر اساس شایعات، هندست جدید هواوی مجهز به یک نمایشگر آمولد 6.71 اینچی خواهد بود. این نمایشگر احتمالا همانند نمونه موجود در اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو از نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است. در صورت صحت این شایعه، پیمایش در رابط کاربری و اجرای بازی‌های موبایلی به شکلی کاملا روان و حتی لذت‌بخش‌تر از گذشته انجام خواهد شد. انتظار می‌رود که هواوی در این گوشی از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت یا بالاتر استفاده کند. میت 30 پرو نه‌تنها همانند میت 20 پرو از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ بلکه قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این مشخصه امکان اشتراک‌گذاری بخشی از شارژ باتری هندست با یک گوشی دیگر یا دستگاهی با قابلیت شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند.

نام هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات‌متحده باقی می‌ماند

ماژول دوربین میت 30 پرو احتمالا از طراحی دایروی‌شکل بهره خواهد برد. اما از حسگرهای به‌کارگیری شده در این ماژول می‌توان چه انتظاراتی داشت؟ احتمالا دوربین اصلی مجهز به حسگری با رزولوشن حدودا 40 مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری، دوربین فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی و یک حسگر TOF نیز سایر حسگرهای ماژول را تشکیل می‌دهند. حسگر TOF، فاصله زمانی میان برخورد پرتو مادون‌قرمز ساطع شده از دستگاه به سوژه و بازگشت آن به دوربین را اندازه‌گیری می‌کند. هنگام ثبت تصاویر پرتره و به منظور محاسبه دقیق عمق صحنه برای خلق حالت بوکه، این داده‌ها سریعا مورد پردازش قرار می‌گیرند.

ماژول دوربین مربعی‌شکل اسمارت‌فون هواوی میت 20 پرو

بر اساس اظهارات پیشین طبیعتا انتظار می‌رود که آخرین ویرایش سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض بر روی این هندست نصب شود. اما به گفته کاخ سفید، نام هواوی کماکان در لیست سیاه قرار دارد و فهرست خدمات قابل ارائه و غیرقابل ارائه به این تولیدکننده چینی نیز کاملا مبهم است. بر اساس آخرین شفاف‌سازی اعلام شده، هواوی می‌تواند قطعاتی که به‌صورت گسترده عرضه شده و تهدید امنیتی به‌شمار نمی‌روند را از فروشندگان آمریکایی خریداری نماید. این موضوع کماکان به‌طور قطعی روشن نخواهد کرد که آیا هندست‌های هواوی از ورژن گوگل پلی سیستم‌عامل اندروید به‌صورت گسترده بهره‌مند خواهند شد یا خیر. در صورت عدم امکان به‌کارگیری پلتفرم گوگلی، میت 30 پرو از سیستم‌عامل بومی هواوی موسوم به HongmengOS و فروشگاه App Gallery این شرکت استفاده خواهد کرد.

عرضه هواوی میت 30 پرو توسط شرکت‌های مخابراتی ایالات‌متحده امری دور از انتظار خواهد بود. ظاهرا امکان فروش قطعات به هواوی یکی از موضوعات بسیارمهمی است که به درآمدزایی برای تامین‌کنندگان آمریکایی منجر خواهد شد. بعلاوه صدور مجوز فروش گوشی‌های هواوی در ایالات‌متحده نیز به درآمد هرچه بیش‌تر شرکت‌های آمریکایی کمک خواهد کرد. در این میان، نگرانی موجود این است که دولت کمونیستی چین با استناد بر قوانین وضع شده اجازه خواهد داشت تا در صورت لزوم، دستور انجام جاسوسی توسط شرکت‌هایی نظیر هواوی را صادر نماید. اگرچه این موضوع غالبا از سوی تولیدکننده چینی تکذیب شده است؛ اما قانون‌گذاران ایالات‌متحده نگرانند که گوشی‌ها و تجهیزات شبکه هواوی دارای حفره‌های مخفی جهت انتقال داده‌های محرمانه و اطلاعات مربوط به مالکیت معنوی به دولت پکن باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH