تراشه سرفیس

مایکروسافت درحال آزمایش تراشه‌های شرکت AMD و ARM برروی تبلت‌های سرفیس است

تبلت‌های سرفیس مایکروسافت عمدتا از چیپست‌های اینتل در بخش پردازش مرکزی استفاده می‌کنند. چند سال پیش هم مایکروسافت از تراشه‌های شرکت AMD در برخی از مدل‌های سرفیس استفاده کرد. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این کمپانی آمریکایی در مسیر قبلی خود قرار گرفته و سرفیس‌های جدید این شرکت به تراشه‌های شرکت AMD و ARM مجهز خواهند شد. گزارشات جدید نشان می‌دهند که روابط مایکروسافت و اینتل، همانند گذشته نبوده و این شرکت درحال آزمایش سرفیس‌های جدید مجهز به تراشه‌های AMD و ARM است.

طبق ادعاهای گزارش منتشر‌شده، مایکروسافت درحال آزمایش تراشه‌های سری پیکاسو شرکت AMD برروی تبلت سرفیس است. هم‌چنین، یک تراشه اسنپدراگون که توسط کوالکام تولید می‌شود نیز برروی مدل جدید تبلت سرفیس پرو آزمایش می‌شود.

علاوه‌بر تراشه اسنپدراگون، ردموندی‌ها یک تراشه AMD را نیز برروی مدل پرو سرفیس آزمایش می‌کنند. احتمال می‌رود که مایکروسافت در این تست‌ها از تبلت‌هایی مانند سرفیس گو نیز استفاده کرده باشد. این اولین باری نیست که مایکروسافت در زمینه آزمایشات خود از مدل‌ها موجود در بازار و مدل‌ها عرضه‌نشده استفاده می‌کند.

هم‌چنین طبق ادعاها، درحال‌ حاضر مایکروسافت با همکاری کوالکام تراشه‌ای با نام Excalibur را برای تبلت‌های سرفیس خود توسعه داده است. این چیپست به‌منظور هماهنگی بیشتر با ویندوز 10 تولید شده است.

البته می‌توان گفت که انجام این آزمایشات به معنی جدایی کامل مایکروسافت از اینتل نیست. حتی اگر مایکروسافت نمونه‌های اولیه تراشه‌های شرکت AMD و ARM را برروی تبلت‌های خود آزمایش کند، به احتمال زیاد و به گفته خودش، محصولات جدیدی مانند سرفیس بوک و سرفیس پرو جدید از تراشه‌های اینتل استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH