قابلیت Fast Share

گوگل پس از تجربه ناموفق در Android Beam به سراغ قابلیت جدید Fast Share می‌رود

قابلیت Android Beam در سال 2011 توسط گوگل در سیستم‌عامل اندروید گنجانده شد. این ویژگی، با استفاده از فناوری NFC تبادل فایل‌ها و اطلاعات را بین گوشی‌های اندرویدی انجام می‌داد. اما جالب است بدانید که باتوجه به شمار کاربران زیاد اندروید، این قابلیت برخلاف ویژگی ایردراپ اپل به چشم نیامد و به باد فراموشی سپرده شد، تا جایی که برخی از کاربران اندروید از وجود Android Beam برای تبادل اطلاعات بی‌خبر بودند. گوگل نیز این موضوع را پذیرفته و به‌نظر می‌رسد که قابلیت مذکور در نسخه جدید اندروید (Q) وجود نخواهد داشت.

قابلیت قدیمی گوگل برای تبادل بی‌سیم اطلاعات، جای خود را به Fast Share داده است. این سرویس همانند سایر سرویس‌های تبادل اطلاعات می‌تواند فایل‌ها، متون، لینک‌ها و سایر اطلاعات و داده‌ها را بین کاربران اسمارتفون‌ها به اشتراک گذارد. مزیت Fast Share نسبت به Android Beam، استفاده از اتصال بلوتوث و وای‌فای نظیر‌به‌نظیر به‌جای تگ NFC است.

به‌گزارش 9to5Mac، سرویس جدید اندروید برای تبادل بی‌سیم داده‌ها توسط اپ گوگل در اندروید Q ارایه شده است. برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها توسط این قابلیت می‌توان به بخش Setting > Google > Fast Share مراجعه و از آن استفاده کرد.

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، قابلیت جدید گوگل برای اشتراک بی‌سیم اطلاعات می‌تواند بین دستگاه‌های اندرویدی، کروم‌بوک‌ها، ساعت‌های هوشمند و حتی آیفون‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت همانند ایردراپ، در محدوده کوچکی توانایی انتقال اطلاعات را بدون نیاز به اینترنت فراهم می‌سازد. بنابراین برای اشتراک‌گذاری داده‌ها، هردو دستگاه باید بلوتوث و سرویس مکان‌یابی خود را فعال کنند.

برای بزرگنمایی برروی تصویر کلیک کنید.

روند اشتراک‌گذاری بسیار ساده است. کافیست نامی برای دستگاه خود انتخاب کرده و Fast Share را فعال کنید. پس از فعال‌سازی، لیست دستگاه‌های نزدیک به شما نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب دستگاه موردنظر برای انتقال اطلاعات، آن دستگاه توانایی رد یا قبول کردن پیشنهاد شما را خواهد داشت.

هم‌چنین، گزینه‌ای برای نمایش دستگاه شما برای سایر دستگاه‌ها تعریف شده است. قابلیت Preferred Visibility در هنگامی که از این قابلیت استفاده نمی‌کنید، نام دستگاه شما را برای سایر هندست‌ها نمایش می‌دهد تا تلفن شما را شناسایی و برای ارسال فایل انتخاب کنند.

بنابر شایعات، این قابلیت در اندروید Q تعبیه شده و ممکن است به نسخه‌های بعدی اندروید نیز راه پیدا کند. برخی گزارشات نیز خبر از وجود این سرویس در گوگل‌پلی می‌دهند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که Fast Share در اسمارتفون‌های قدیمی نیز قابل اجرا باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH