لنز ToF نوت 10

گلکسی نوت 10 سامسونگ همانند نسخه 5G گلکسی S10 از لنز ToF بهره خواهد برد

خبرها حاکی از آن است که به احتمال زیاد، دوربین گلکسی نوت 10 مجهز به لنز تشخیص عمق تصویر (ToF) خواهد بود. این نکته را هم باید یادآور شد که نسخه 5G گلکسی اس 10 نیز از این لنز بهره می‌برد. به‌نظر می‌رسد که اسمارتفون‌های جدید سامسونگ که در سال جاری معرفی و عرضه خواهند شد، از لنز ToF استفاده می‌کنند.

فناوری ToF متفاوت‌تر از فناوری تشخیص سه‌بعدی چهره (مانند دوربین سلفی آیفون XS) بوده و برخی از گوشی‌های موجود در بازار مانند ال‌جی G8 و هواوی پی 30 پرو از این لنز استفاده می‌کنند. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که این لنز در مجموعه دوربین اصلی تلفن چه کاربردی دارد؟

این قابلیت جدید و به‌روز، تشخیص دقیق‌تر عمق تصاویر را همراه با بهبود عملکرد ژست‌های حرکتی به ارمغان می‌آورد. به‌ عنوان مثال، قابلیت مذکور در هندست ال‌جی G8 کمک شایانی به بهبود ژست‌های حرکتی کرده است. هم‌چنین، لنز ToF در ثبت تصاویر پرتره هنری و تار‌کردن اشیا تصویر (بوکه) به کاربر کمک می‌کند.

استفاده ار قابلیت‌های واقعیت مجازی این لنزها نیز مورد توجه کمپانی‌های بزرگ قرار گرفته و با استفاده از این لنز می‌توان لباس‌ها و مبلمان منزل خود را به‌صورت مجازی مشاهده کنیم. توانایی اسکن اجسام این لنز بسیار قوی‌تر از لنز شرکت اپل برای تشخیص چهره است.

به جرات می‌توان گفت که در این مدت کوتاه، سامسونگ موفقیت زیادی را در استفاده از فناوری ToF توسط اسمارتفون‌های خود کسب کرده است. این شرکت قصد ارایه لنز‌های ToF برای تلفن‌های سری گلکسی A را دارد. انتظار می‌رود که فبلت گلکسی نوت 10 در تاریخ 7 اوت (16 مرداد) معرفی شود.

شایعات نشان‌ می‌دهند که گلکسی نوت 10 مجهز به دو سنسور ToF در جلو و پشت گوشی خواهد بود. رسانه‌های کره‌ای ادعا می‌کنند که این لنز‌ها توسط شرکت ویتنامی Kolen تولید شده‌اند. کارخانه این شرکت نیز در نزدیکی کارخانه سامسونگ که مشغول تولید گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت است، افتتاح خواهد شد. پس از افتتاح این کارخانه، Kolen مسئول تامین لنز‌های ToF سامسونگ خواهد بود.

هنوز هیچ جزییاتی از لنز ToF گلکسی نوت 10 منتشر نشده است و ما نمی‌دانیم که پرچمدار سری نوت از همان لنز ToF موجود در نسخه 5G گلکسی اس 10 بهره خواهد برد یا خیر؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH