کپی شیائومی از اپل

اشتباه شیائومی در استفاده از ویدیوی تبلیغاتی اپل برای تبلیغ قابلیت میموجی

شیائومی در ویدیوی تبلیغاتی قابلیت میموجی خود به اشتباه از ویدیوی تبلیغاتی مموجی اپل استفاده کرد. اکثر افراد این شرکت را اپل چین خطاب می‌کنند و به‌نظر می‌رسد که شیائومی نیز برای دقایقی تصور کرد که بر جایگاه اپل نشسته است. هرچند که انتشار ویدیوی تبلیغاتی میموجی شیائومی به‌طور عمدی نبوده و این شرکت بعد از چند دقیقه ویدیو مذکور را حذف کرد، اما برخی از کاربران هم‌چنان معتقدند که این کمپانی چینی کاری جز کپی نمی‌تواند انجام دهد. به هرحال، انتشار این ویدیو تبلیغاتی چه عمدی و چه سهوی بوده باشد، این شرکت چینی زیر سوال رفته است.

این ویدیو به اشتباه توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد. شیائومی حتی در صفحه فروش اسمارتفون Mi CC9 در سایت‌های JD و Suning نیز به اشتباه از تبلیغات شرکت اپل برای ویژگی مموجی استفاده کرد.

لازم به ذکر است که هندست CC9 مجهز به ویژگی میموجی برای استفاده استیکرهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. در ویدیو تبلیغاتی این قابلیت که همان ویدیو مموجی اپل است، تصویری از استیکر متحرک خواننده معروف آمریکایی با نام خلید وجود دارد. در آخر ویدیو نیز لوگوی اپل موزیک و اپل مشاهده می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی شیائومی در رابطه با انتشار این کلیپ اعلام کرد که کارکنان این شرکت محتوای اشتباه را آپلود کرده‌اند. شیائومی نیز پس از انتشار آن، تمامی علائم و نشانه‌هایی که از اپل در صفحه فروش این تلفن وجود داشت را حذف کرد.

جانی آیو در سال 2014 نظر خود را درباره شیائومی اینگونه بیان کرد: “من این حرکت چینی‌ها را به عنوان سرقت و تنبلی تلقی می‌کنم.” طراح ارشد سابق اپل گفته بود که شیائومی نمی‌تواند طرح اختصاصی خود را ارایه دهد و در بخش سخت‌افزار و رابط کاربری مجبور به کپی کردن از دیگر شرکت‌ها (اپل) است.

این شرکت چینی در سال گذشته، 122.6 میلیون اسمارتفون را به فروش رساند و رتبه چهارم فروش در جهان را کسب کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH