گوگل کروم اندروید

دکمه توقف موزیک به مرورگر گوگل کروم اضافه می‌شود

همانطور که می‌دانید، یکی از چیزهای اعصاب‌خردکنی که هنگام بازدید از بسیاری از سایت‌ها در مرورگر اتفاق می‌افتد، پلی موزیک‌ و ویدیو‌هایی است که بدون اجازه ما در پس‌زمینه سایت‌ها بارگذاری می‌شوند.

این بدین معنی است که وقتی شما چندین تب را همزمان باز کرده‌اید، ناگهان موزیکی شروع به پخش شدن می‌کند که دقیقا نمی‌دانید از کدامیک از تب‌های مرورگرتان در حال پلی شدن است. برای همین منظور، گوگل چند وقت پیش سعی کرد تا با معرفی آیکون‌هایی که تب‌های پخش‌کننده موزیک و ویدیو را نشان می‌دادند، این مشکل را حل نماید.

بعدا، گوگل قابلیت دیگری را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند سایت‌های مذکور را میوت کنند؛ اما حالا طبق گزارشی که در سایت ZDNet منتشر گردیده، گوگل به‌دنبال معرفی یک دکمه «پلی» سرتاسری برای مرورگر کروم است. این امکان، به احتمال زیاد در قسمت نوارابزار مرورگر جای خواهد داشت؛ جایی که کاربران قادر خواهند بود تا آنچه را که در حال پخش شدن است، مشاهده نمایند، حتی اگر تبی که داخل آن هستند، همان تب‌ پخش‌کننده موردنظر نباشد.

پلی موزیک

این موضوع، همچنین به این معناست که کاربران لازم نخواهد بود تا وضعیت کنونی مرور صفحات اینترنتی خودشان را برهم بزنند و فقط کافی است که موزیک یا ویدیویی را که در پس‌زمینه در حال پخش شدن است، پلی یا متوقف نمایند، بدون آنکه بخواهند به آن صفحه سوییچ کنند. بنا به ‌گفته ZDNet، به نظر می‌رسد که این ویژگی فعلا در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود بوده و هنوز دارای باگ‌هایی است که اغلب باعث کرش کامل آن در هنگام استفاده می‌گردند.

این گفته بدین معنی است که آماده شدن کامل این قابلیت احتمالا کمی طول بکشد، اما انتظار داریم که به‌زودی شاهد ارایه آن در نسخه اصلی کروم باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH