تبلیغات گوگل؛ پیشرو در عرصه تبلیغات

تبلیغات با توجه به کسب و کارهای مختلف و سلایق صاحبان کسب و کارها می‌تواند متفاوت باشد. اما امروزه تبلیغات در گوگل بیش از هز نوع تبلیغ دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

از دیرباز هر کسب و کاری به نحوی تمایل داشته تا حرفه خود را بین عموم معرفی کند و بتواند ضمن جذب بازار، فروش و موفقیت بیشتری کسب کند. از تبلیغات بنری و تراکت‌ها گرفته تا تبلیغات رادیویی و تلویزیونی که از جمله تبلیغات محبوب بین تبلیغ‌کنندگان بودند.

این تبلیغات ضمن صرف انرژی و زمانبر بودن هزینه زیادی می‌طلبید که حتی امکان آگاهی از نتیجه کار هم وجود نداشت. به مرور تبلیغات شکل جدیدتری به خود گرفت و بصورت تبلیغات پیامکی، تبلیغات ایمیلی و البته تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز شروع به ترویج کردند.

در ابتدا تبلیغات پیامکی جالب به نظر می‌رسید ولی به مرور به دلیل عدم رعایت حق و حقوق دریافت کننده و اینکه آیا افراد تمایلی به دریافت چنین تبلیغاتی دارند و عدم برنامه‌ریزی دقیق در ارسال تبلیغات، قشر زیادی از مردم دید مثبت خود را نسبت به این تبلیغات از دست دادند؛ چرا که این تبلیغات با نظر و خواست آنها ارسال نمی‌شد ولی به مرور کسب و کارها دریافتند که باید دریافت کنندگان پیامک‌ها را انتخاب کنند تا تبلیغات به دست افراد و مشتریان بالقوه برسد.

به مرور شبکه‌های اینترنتی وارد عرصه تبلیغات شدند و تبلیغات در گوگل بدلیل دسترسی طیف گسترده‌ و اقشار مختلفی از عموم به آنها بسیار مورد توجه قرار گرفت.

صاحبان مشاغل چون تمایل دارند فروش بیشتری برای محصولات خود بدست آورند، همواره بدنبال سرمایه‌گذاری روی روش‌های تبلیغاتی مختلف هستند. افراد براساس هزینه تبلیغات و سرمایه‌گذاری که می‌خواهند در این زمینه انجام دهند، روش‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. تبلیغ کنندگان همواره تمایل دارند تا سرمایه خود را چندین برابر کنند و برای دستیابی به خواسته خود زمان زیادی را برای جمع آوری اطلاعات جهت یافتن بهترین روش‌ها و شگردهای تبلیغاتی صرف می‌کنند و حتی شیوه‌هایی که بتوانند مشتریان خود را مجاب کنند که محصولات آنها را خریداری کنند.

امروزه هر کسب و کاری بدنبال طراحی سایت و وبلاگ برای معرفی شرکت و محصول خود است، سایت‌های مختلف همواره با یکدیگر در حال رقابت هستند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و در کلمات کلیدی خاص خود، رتبه‌های برتر گوگل را به خود اختصاص دهند. در این بین برخی هم با صرف هزینه معقول سعی می‌کنند تا زمان خود را مدیریت کرده و با پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل بتوانند رتبه‌های برتر گوگل را در زمان اندکی به خود اختصاص دهد.

برخی هم روش تبلیغات کلیکی و پاپ آپ را برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرند. در تبلیغات کلیکی گوگل ادز، تبلیغات بر روی لینک برخی سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد که کاربران با کلیک بر روی آنها به سایت و پیج مورد نظر هدایت خواهند شد. همه چیز به بودجه و هزینه تبلیغات بستگی دارد تا بتوان نتایج خوبی را از تبلیغات خود دریافت کرد.

روش‌های مناسب تبلیغات گوگل

تبلیغات در گوگل ادوردز یکی از انواع تبلیغات در پیشرفت هر کسب و کار است که شرکت‌ها می‌توانند این تبلیغات را روی یوتیوب، سایت‌های موجود در شبکه‌های گوگل Adsend و البته صفحات جستجوی گوگل به نمایش بگذارند. درباره شبکه‌های نمایش تبلیغاتی گوگل می‌توان این مطلب را مطالعه کرد. گوگل توانسته است بیش از 30 درصد از تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص دهد و در این عرصه پیشرو باشد.

تبلیغات گوگل ادوردز یا همان گوگل ادز به کاربران و مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند هزینه تبلیغات خود را همانگونه که تمایل دارند مشخص کنند. تبلیغات گوگل ادز بیشتر بر مبنای کلمات کلیدی کار می‌کند که تبلیغ کنندگان بیشتر از این نوع تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند. البته تبلیغات نمایشی و تصویری هم امروزه طرفداران زیادی دارد چرا که کاربران تمایل دارند تا در مورد کالایی که می‌خواهند خریداری کنند اطلاعات تصویری کسب کنند.

تبلیغات گوگل در 5 دسته انجام می‌شود: شبکه‌های جستجو، نمایشی، بازاریابی مجدد، خرید (shopping) و یوتیوب.

در گوگل ادوردز می‌توان براساس معیارهای خود، مخاطبان را هدف قرار داد. معیارهای افراد می‌تواند شامل تایتل‌ها، علایق، کلمات کلیدی و نوع عملکرد کاربر، جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی باشد. می‌توان تبلیغات انعطاف پذیری ایجاد کرد و مخاطبان خود را بخوبی مورد هدف قرار داد.

هزینه و تعرفه تبلیغات گوگل ادوردز به نحوی است که افرادخرده فروش هم می‌توانند در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب آن را بکار گیرید.

چندی است که تبلیغات در گوگل به یکی از سودمندترین شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. گوگل یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در سراسر جهان است. بطور متوسط روزانه بالغ بر 4 میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌گیرد که خود نشاندهنده بازده خوب برای تبلیغات در بستر گوگل است که می‌تواند درآمد بالایی برای هر حرفه به ارمغان آورد.

از طریق سیستم تبلیغات گوگل می‌توان دریافت که تبلیغ چندبار، توسط چه کاربرانی، در چه زمانی و چه موقعیت جغرافیایی مورد بازدید قرار گرفته و یا حتی خریداری شده است، بدین ترتیب می‌توان بصورت کاملا هوشمندانه تبلیغات خود را طراحی و پیاده‌سازی کرد.

می‌توان با استفاده از تبلیغات گوگل ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت کرد، همچنین با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغ گوگل در نظر گرفته‌ شده، تبلیغ می‌تواند در پیج اول و در لینک‌های اول یا آخر صفحه قرار گیرد. هزینه تبلیغ گوگلی که در نظر گرفته می‌شود می‌تواند بخوبی مشخص کند که تبلیغ چه میزان موفق خواهد بود.

این شما هستید که روش پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز را تعیین می‌کنید. این روش پرداخت به دو صورت امکانپذیر است: CPC (کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند)، CPM (کاربران تبلیغ شما را مشاهده کنند).

در سیستم تبلیغ گوگل ادوردز تمامی تبلیغ کنندگان برای دستیابی به رتبه‌های بالا با دسترسی بیشتر با هم رقابت می‌کنند.

وی دیجیتال مارکتینگ یکی از پیشروان تبلیغات در گوگل است که بعنوان پارتنر رسمی گوگل در نیوزیلند می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در امر تبلیغات کلیکی گوگل باشد. بهتر است که برای شروع فعالیت در زمینه تبلیغات، ابتدا اطلاعات کافی را از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی کسب کرد تا بتوان بهترین انتخاب را برای پیشرفت کسب و کار خود در نظر داشت.

تبلیغات در گوگل، تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی، همه جزو مواردی هستند که افراد می‌توانند با بکارگیری آنها زمینه‌های موفقیت خود و کسب و کار خود را فراهم کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH