قابلیت SOS اپل واچ جان یک نفر را از غرق شدن نجات داد!

یکی از قابلیت‌های اپل واچ تحت عنوان SOS شناخته می‌شود. به موجب این قابلیت کاربر می‌تواند در موارد اورژانسی برای کمک با شخصی تماس بگیرد. حالا خبر رسیده است همین ویژگی جان مردی را که در حال غرق شدن بوده، نجات داده است. به گزارش WBMM، شخصی به نام Phillip Esho در دریاچه میشیگان سوار بر جت اسکی بوده که ناگهان بر اثر اصابت با موجی عظیم، واژگون می‌شود.

اپل واچ

ظاهرا شدت این موج به حدی بوده که علی‌رغم پوشیدن جلیقه نجات، فیلیپ قادر نبوده است تا خود را از زیر جت اسکی واژگون شده نجات دهد. در طی این حادثه اسمارت‌فون وی نیز گم شده و وی قادر بر برقراری ارتباط نبوده است. در این میان فکری به ذهن وی خطور می‌کند که آن هم استفاده از قابلیت SOS در اپل واچ بوده است. فیلیپ پس از نجات یافتن بیان کرده است که معلوم نیست اگر اپل واچ نبود پایان این ماجرا چگونه می‌شد.

پیش از این شاهد انتشار اخباری در خصوص ساعت هوشمند اپل بودیم که با ویژگی‌هایی چون ECG جان کاربران خود را نجات داده بود. حالا به نظر می‌رسد قابلیت SOS نیز در این اسمارت‌واچ خودی نشان داده است. لازم به ذکر است قابلیت برقراری تماس از طریق اپل واچ تنها در نسخه‌های LTE ممکن خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH