اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌نوت 10 نسخه 5G با 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه عرضه خواهد شد

اکنون به‌تدریج به روز 7 آگوست و مراسم رونمایی آینده سامسونگ نزدیک‌تر می‌شویم و هم‌زمان جزئیات بیش‌تری پیرامون اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی‌نوت 10 و گلکسی‌نوت 10 پلاس منتشر می‌شود. امروز وب‌سایت SamMobile گزارش داد که از طریق ارتباط با یکی از منابع اطلاعاتی خود به جزئیات مربوط به ظرفیت حافظه مورد استفاده در پیکره‌بندی‌های مختلف سامسونگ گلکسی‌نوت 10 5G دست یافته است. این گوشی با حافظه‌های 256، 512 و 1 ترابایتی عرضه می‌شود و مدل 1 ترابایتی از 12 گیگابایت حافظه رم نیز بهره خواهد برد.

در ابتدا تصور می‌شد که سامسونگ مدل‌های 4G LTE و 5G هندست‌های گلکسی‌نوت 10 و گلکسی‌نوت 10 پلاس را عرضه خواهد کرد. اما چنین نگرشی بعدها دستخوش تغییر شد. اکنون به‌نظر می‌رسد که مدلی از گلکسی‌نوت 10 با قابلیت اتصال 5G و بر پایه مشخصات گلکسی‌نوت 10 پلاس تولید خواهد شد. بر اساس گزارشات، این ورژن به‌صورت انحصاری از طریق اپراتور ورایزن در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. با کنار هم قرار دادن اطلاعات لو رفته پیرامون ظرفیت حافظه و نتایج تست بنچمارک اولیه ورژن ورایزنی گلکسی‌نوت 10 5G می‌توان به وجود رم 12 گیگابایتی در این هندست پی برد.

با وجود ارائه شارژر 25 واتی به‌همراه سامسونگ گلکسی‌نوت 10 5G، این هندست از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی خواهد کرد

گزارش پیش‌تر منتشر شده از کشور آلمان نشان داد که مدل پایه نسخه 4G LTE گلکسی‌نوت 10 مجهز به حافظه‌داخلی 256 گیگابایتی خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست با قیمت‌گذاری تقریبی 1000 دلاری عرضه می‌شود؛ در حالی‌که مدلی با 512 گیگابایت حافظه‌داخلی از برچسب قیمتی 1150 دلاری بهره‌مند خواهد شد.

گلکسی‌نوت 10 5G از یک نمایشگر خمیده سوپر آمولد 6.75 اینچی با حواشی بسیار باریک و حفره دوربین سلفی در بخش مرکزی پنل نمایشگر بهره خواهد برد. توان پردازشی ورژن آمریکایی گوشی از طریق پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 تامین می‌شود. پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی؛ احتمالا مجهز به دیافراگم متغیر 3 مرحله‌ای، یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و یک دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. همچنین به منظور سنجش دقیق‌تر اطلاعات مربوط به عمق صحنه از یک حسگر TOF استفاده خواهد شد. این مشخصه بایستی ثبت عکس‌های پرتره با افکت بوکه مناسب‌تر توسط گوشی را امکان‌پذیر نماید. در خصوص باتری نیز بی‌تردید سامسونگ مایل به استفاده از یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی، مشابه نمونه به‌کارگیری شده در گلکسی S10 5G بود. با این‌حال سامسونگ ناچار به ایجاد فضایی جهت استقرار قلم S Pen بوده است و همین موضوع، غول کره‌ای را وادار کرده تا ظرفیت باتری گلکسی‌نوت 10 5G را به 4170 میلی‌آمپرساعت کاهش دهد. در حالی‌که یک شارژر سریع 25 واتی به‌همراه بسته‌بندی گوشی ارائه می‌شود؛ اما بر اساس اظهارات یک شخص خبرچین با نام Ice Universe، این هندست از شارژ 45 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 20 واتی پشتیبانی خواهد کرد. سامسونگ یک فست شارژر 45 واتی را به‌صورت اختیاری و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

گلکسی‌نوت 10 5G احتمالا از شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کند؛ با این‌حال یک شارژر 25 واتی به‌همراه بسته‌بندی محصول ارائه خواهد شد

سیستم‌عامل اندروید 9 پای همراه با رابط کاربری One UI سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض روی گلکسی‌نوت 10 5G نصب خواهد شد. نمایشگرهای امروزی با طراحی بزرگ، کشیده و باریک می‌توانند المان‌های قابل لمس بیش‌تری را در بخش پایینی نمایشگر جای دهند؛ لذا کاربران برای دسترسی به گزینه‌های تعبیه شده در بخش فوقانی نمایشگر ناچار به جابه‌جایی مکرر انگشتان خود نخواهند بود.

اپراتور ورایزن، سرویس 5G خود را شبکه 5G فوق پهن‌باند نام‌گذاری نموده است؛ چرا که این شرکت مخابراتی از طیف امواج میلی‌متری با فرکانس بسیار بالا در محدوده 28 گیگاهرتزی بهره می‌گیرد. امواج هوایی با چنین فرکانس بالایی، فاقد برد پیمایشی طولانی بوده و در ساختمان‌ها نفوذ نمی‌کنند؛ در حالی‌که امواج هوایی با فرکانس‌های پایین‌تر از چنین قابلیتی برخوردار هستند. اپراتورهای T-Mobile و AT&T از امواج میلی‌متری و طیف فرکانسی پایین‌تر از 6 گیگاهرتز استفاده خواهند کرد. اخیرا T-Mobile و کوالکام اعلام کردند که فرآیند برقراری نخستین ارتباط داده‌ای 5G از طریق امواج هوایی فرکانس پایین (600 مگاهرتز) شرکت T-Mobile را با موفقیت به پایان رسانده‌اند.

فناوری 5G در مقایسه با 4G LTE حدودا 10 برابر سریع‌تر است. با راه‌اندازی این شبکه در سراسر کشور و دسترسی به سرعت بالاتر آن، احتمالا شاهد شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید و صنایعی خواهیم بود که امروزه حتی تصور آن‌ها نیز غیرممکن به‌نظر می‌رسد. فیلم‌هایی که اکنون دانلود آن‌ها بر روی گوشی به چند دقیقه زمان نیاز دارد طی چند ثانیه دانلود خواهند شد و اتومبیل‌های خودران نیز کاربران را به مقصدهای موردنظرشان منتقل خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH