کوالکام از تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس با پردازنده گرافیکی 15 درصد سریع‌تر رونمایی کرد

کوالکام از تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس رونمایی کرد. این تراشه به منظور ارتقا کارآیی خود از CPU و GPU با فرکانس بالاتر بهره می‌گیرد. تراشه مذکور مشابه چیپست اسنپ‌دراگون 845 به‌کارگیری شده در راگ‌فون ایسوس است؛ با این تفاوت که تراشه جدید به‌صورت گسترده در اختیار تولیدکنندگان اسمارت‌فون قرار خواهد گرفت. در واقع کوالکام پیش‌بینی می‌کند که نخستین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس تا پایان سال روانه بازار شوند.

تغییر بزرگ این تراشه در واحد پردازش گرافیکی (GPU) آن اعمال شده است و پردازنده آدرنو 640 از فرکانس بالاتر و 15 درصد کارآیی بیش‌تر برخوردار است. با این‌حال فرکانس هسته‌های پردازشی سریع کایرو 485 به 2.96 گیگاهرتز ارتقا یافته است (از 2.84 گیگاهرتز با افزایش فرکانس حدودا 4 درصدی). هنوز مشخص نیست که آیا فرکانس دومین خوشه از 3 هسته کایرو 485 ارتقا پیدا کرده است یا خیر.

این تراشه به‌عنوان نمونه اصلاح شده مدل غیر پلاس محسوب می‌شود. تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس کماکان با مودم LTE X24 عرضه می‌شود و به منظور پشتیبانی از اتصال 5G نیز می‌تواند به‌صورت اختیاری به مودم خارجی X50 متصل شود. ظرفیت رم و حافظه‌داخلی مورد پشتیبانی این تراشه هیچ‌گونه تغییری نکرده است. کوالکام تراشه جدید خود را برای اهداف گیمینگ و اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده/ واقعیت‌مجازی تولید نموده است. بنابراین انتظار می‌رود که گوشی‌های گیمینگ آینده از این تراشه استفاده کنند. برخی پرچم‌داران عرضه شده طی 6 ماهه دوم سال نیز احتمالا از تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس بهره خواهند برد؛ لذا این هندست‌ها می‌توانند نمونه ارتقایافته مدل‌های عرضه شده طی 6 ماه نخست سال قلمداد شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH