پیکسل XL 4

گوگل پیکسل 4XL با سنسوری مرموز ارایه می‌شود

خانواده اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل 4 در راه هستند و طبق معمول باید منتظر بهبود در بخش‌های مختلف این محصولات، از طراحی و دوربین تا پردازنده آنها باشیم. در این بین تصاویری از پیکسل 4XL منتشر شده است و وجود حسگری ناشناخته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. همانطور که در تصویر بالای صفحه مشاهده می‌کنید، حسگری در گوشه بالایی سمت راست اسمارت‌فون وجود دارد که موجب به وجود آمدن فرضیه‌های مختلفی شده است.

برخی ادعا کرده‌اند که این قسمت در محصول نهایی کاملا مستتر خواهد بود و حسگر موجود در این بخش با نام Soli Radar شناخته خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم باید به سال 2015 و کنفرانس Google I/O بازگردیم. در جریان این کنفرانس گوگل از پروژه Soli صحبت کرد؛ قابلیتی بر اساس سخت‌افزار راداری که امکان کنترل دستگاه‌های مختلف را با حرکات دست به دارنده هندست می‌دهد. برای درک بهتر این موضوع می‌توان قابلیت هند جسچر در اسمارت‌فون G8 تینکیو را به یاد آورد که بر روی کاغذ جالب به نظر می‌رسد، اما در عمل کاربرد چندانی ندارد.

پیکسل XL 4

البته فرضیه‌های دیگری نیز مطرح شده‌اند. از جمله این که اپل برای سال‌ها از فناوری True Tone در صفحه نمایش محصولات خود استفاده می‌کند. این فناوری با متعادل‌سازی رنگ سفید، شرایط استفاده از دستگاه در زیر نور آفتاب را بهبود می‌بخشد و رنگ‌های واقعی‌تری را به کاربر نشان می‌دهد. بر همین اساس برخی بیان کرده‌اند احتمال دارد سنسور مرموز گوگل در پیکسل 4XL کاربردی مشابه داشته باشد.

فرضیه سومی نیز وجود دارد؛ با این تصور که سنسور مرموز گوگل، سیستم Face ID خودساخته شرکت است. همانطور که می‌دانید این سیستم توسط اپل در آی‌فون X رونمایی شد و روشی امن برای بازگشایی گوشی با استفاده از شناسایی چهره محسوب می‌شود. روی هم رفته باید گفت در نسخه XL پیکسل 3 شاهد حضور یک بریدگی نسبتا بزرگ بودیم که علی‌رغم محو بودن کارایی، چندانی هم نداشت. حالا بر اساس تصاویر منتشر شده این ناچ همچنان در پیکسل 4XL نیز وجود خواهد داشت، ولی این بار گوگل تصمیم دارد تا از این بریدگی حداکثر بهره را ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH