دوربین عکاسی سونی RX100 VII

دوربین عکاسی سونی RX100 VII با یک سنسور جدید و عملکرد سریع‌تر معرفی شد

دوربین عکاسی سونی RX100 VII رونمایی شد. این دوربین، پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد و از یک سنسور جدید بهره گرفته است.

سونی هفتمین نسل از دوربین موفق RX100 خود را به نام  RX100 VII معرفی نمود. آنچه در دوربین جدید اتفاق افتاده کلا مربوط به سرعت عمل دوربین می‌شود، بطوریکه حالت‌های شوتینگ و اتوفوکوس آن عملکرد بسیار سریعی پیدا کرده‌اند.

دو قابلیت جدید RX100 VII، یکی سنسسور تصویربرداری ۱ اینچی و ۲۰ مگاپیکسلی stacked Exmor RS CMOS است و دیگری آخرین نسل پردازنده تصویر BIONZ X.

دوربین عکاسی پرچمدار A9 سونی، اکنون می‌تواند با سرعت فوق‌العاده ۲۰ فریم در ثانیه و امکان ردیابی AF/AE عکس بگیرد. دوربین جدید، همچنین می‌تواند این کار را بدون خاموش شدن منظره‌یاب انجام دهد. بنابراین شما قادر خواهید بود در حین ردیابی سوژه متحرک در منظره‌یاب دوربین، از آن عکاسی نمایید.

دوربین عکاسی سونی RX100 VII

افزون‌بر اینها، دوربین RX100 VII، قابلیت جالب دیگری به نام Single Burst Shooting نیز دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا در حین تلاش برای عکس گرفتن از یک سوژه متحرک سریع، دکمه شاتر را فشار دهید. دوربین سپس هفت عکس از آن سوژه را در اختیار شما قرار خواهد داد تا از بین آنها هر کدام را که بهتر است انتخاب نمایید. این عکس‌ها، بسته به نوع سوژه متحرک، می‌توانند با نرخ ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ فریم در ثانیه گرفته شوند.

دوربین عکاسی سونی RX100 VII همچنین دارای اوتوفوکوس بهبودیافته است. این دوربین در حال‌حاضر، ۳۵۷ نقطه اتوفوکوس تشخیص فاز و ۴۲۵ نقطه اتوفوکوس تشخیص کنتراست دارد که تقریبا همه جای میدان دید را پوشش می‌دهند. دوربین، اکنون می‌تواند محاسبات AF/AE را با سرعت ۶۰ بار در ثانیه انجام دهد تا با سرعت بالای عکاسی پشت‌سرهم آن هماهنگ باشد. به‌علاوه، یک «ردیاب چشم» آنی و لحظه‌ای و یک «تشخیص چشم» آنی نیز در داخل آن وجود دارد که برای هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری قابل استفاده هستند.

دوربین عکاسی سونی RX100 VII

برای فیلمبرداری با این دوربین، شما علاوه‌بر ثبت کامل پیکسل‌ها با رزولوشن 4K بدون فناوری ترکیب‌کردن پیکسل‌ها (pixel binning)، می‌توانید از لرزش‌گیر تصویربرداری بهبودیافته، توانایی ضبط ویدیو در حالت عمودی، امکان Log و HLG برای جریان‌های کاری HDR، امکان ضبط اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه و یک جک میکروفون ۳.۵ میلیمتری بهره ببرید.

بقیه مشخصات دوربین عکاسی سونی RX100 VII مشابه مدل‌های قبلی آن است که شامل یک لنز  Zeiss Vario-Sonnar 24-200mm f2.8-4.5، یک نمایشگر فلیپ‌آپ، منظره‌یاب الکترونیکی پاپ‌آپ و اتصال‌های بلوتوث و وای‌فای می‌شود.

RX100 VII، حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت خورده و از ماه بعد در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین کیت Shooting Grip، بعدا (امسال) به قیمت ۱۳۰۰ دلار و کیس جکت LCJ-RXK، ماه بعد به قیمت ۸۵ دلار قابل خرید خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH