رشد بیش از 2 برابری فروش دستگاه‌های پیکسل گوگل طی 3 ماهه دوم سال 2019

روز چهارشنبه، شرکت گوگل گزارش درآمدهای خود طی 3 ماهه دوم سال 2019 را منتشر کرد. این گزارش به بررسی درآمد کلی کمپانی و تفکیک بخش‌های درآمدزای شرکت پرداخته است. در گزارشات قبلی، آمار مربوط به دستگاه‌های پیکسل گوگل معمولا در شاخه‌ ادغام شده با سایر درآمدها قرار می‌گرفت و این پدیده، سنجش کیفیت فروش سخت‌افزارهای گوگل را دشوار می‌کرد. به‌دنبال عرضه اسمارت‌فون پیکسل 3a، گوگل احساس کرد که اشاره صریح به رشد بیش از 2 برابری فروش دستگاه‌های پیکسل نسبت به سال گذشته، اقدامی ضروری خواهد بود. این موفقیت مدیون فاکتورهای مختلفی است و عرضه اسمارت‌فون گوگل پیکسل 3a با قیمت‌گذاری بسیار ارزان‌تر به‌عنوان بزرگ‌ترین عامل تحقق چنین موفقیتی قلمداد می‌شود.

“با عرضه گوشی پیکسل 3a در ماه مه، فروش کلی دستگاه‌های پیکسلی با رشد سالیانه بیش از 2 برابری طی 3 ماهه دوم امسال مواجه شد. در کنار عرضه این هندست از طریق اپراتور ورایزن و فروشگاه گوگل استور، ما موفق شدیم شبکه توزیع خود را به اپراتورهای T-Mobile، Sprint، US Cellular، Spectrum Mobile و سایر شرکاء گسترش دهیم. این اقدامات در رشد چشمگیر فروش محصولات ما در ایالات‌متحده نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کرد.”

در عین‌حال، پایان انحصار شرکت مخابراتی ورایزن در زمینه عرضه هندست‌های پیکسل گوگل نیز به افزایش میزان فروش آن‌ها کمک کرده است. با عرضه پیکسل 3a در ماه می، اپراتورهای T-Mobile، Sprint، US Cellular و سایر شرکت‌ها، فرآیند عرضه و فروش اسمارت‌فون‌های پیکسل 3a و نسخه اولیه پیکسل 3 را آغاز کردند. نسخه قفل شده پیکسل 3 هرگز از طریق اپراتور ورایزن ارائه نشد (در صورت پرداخت هزینه می‌توان دستگاه‌های پیکسلی را به‌صورت آنلاک شده خریداری کرد) و این پدیده کماکان تعداد محدودی از مصرف‌کنندگان آمریکایی را از خریداری هندست فوق محروم خواهد کرد؛ چرا که بخش عمده فروش اسمارت‌فون‌ها در ایالات‌متحده از طریق شرکت‌های مخابراتی انجام می‌شود.

گوگل پیکسل 3a XL

به‌طور کلی درآمد گوگل با رشد 19 درصدی نسبت به 3 ماهه دوم سال 2018 به 38.9 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی 38.2 میلیارد دلاری تحلیل‌گران تنها اندکی بیش‌تر است. پس ازفروش چند ساعته سهام شرکت آلفابت (کمپانی مادر گوگل)، ارزش این سهام به شکلی فزآینده و پیوسته جهش یافت.

اکنون گوگل به چشم‌انداز آینده خود در پاییز پیش رو خیره شده است. طی این دوران و معمولا در ماه اکتبر، کمپانی رویداد سالیانه “Made by Google” خود را برگزار نموده و در جریان این مراسم از دستگاه‌های پیکسلی نسل آینده، احتمالا یک پیکسل‌بوک جدید و دستگاه‌های جدید گوگل هوم یا Nest Hub رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH