رسمی: اپل کسب‌وکار مودم اسمارت‌فونی اینتل را با پرداخت مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری می‌کند

از مدت‌ها پیش، شرکت اپل به‌دنبال کاهش وابستگی خود به مودم‌های اسمارت‌فونی ساخت شرکت کوالکام بوده است. این تولیدکننده آمریکایی برای چند سال در کنار تراشه‌های ساخت کوالکام از قطعات تولیدی شرکت اینتل در هندست‌های خود استفاده کرد. اما چند ماه پیش و پس از حل‌وفصل اختلافات میان اپل و کوالکام، اینتل از معاملات تجاری اپل کنار گذاشته شد. به‌دنبال این پدیده و با توجه به عدم وجود مشتریان دیگر، اینتل ناچار شد کسب‌وکار نوظهور مودم‌های 5G را رها کند.

اکنون اپل پیش‌قدم شده و پیرو شایعات پیشین، کسب‌وکار مودم اسمارت‌فونی اینتل را خریداری نموده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها با نزدیک شدن به 3 ماهه چهارم سال جاری، اپل برای این معامله مبلغی معادل 1 میلیارد دلار را پرداخت خواهد کرد. بدین‌ترتیب کلیه حقوق معنوی، تجهیزات، اجاره‌نامه‌ها و تقریبا 2200 نفر از کارمندان اینتل که در واحد مودم‌های همراه این شرکت فعالیت می‌کنند به اپل ملحق خواهند شد.

پس از انعقاد قرارداد، اپل در کنار دریافت کلیه معاملات طرف قرارداد با اینتل، بیش از 17000 پتنت فناوری بی‌سیم از پروتکل‌های مربوط به استانداردهای شبکه تلفن‌همراه گرفته تا معماری و عملیات مودم را تصاحب خواهد کرد. اینتل کماکان قادر به توسعه مودم‌های مخصوص کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های اینترنت اشیاء، اتومبیل‌های خودران و کلیه کسب‌وکارها به‌غیر از اسمارت‌فون‌ها خواهد بود.

بدین‌ترتیب اپل یک تیم توسعه‌دهنده بزرگ مودم را در اختیار خواهد داشت. این تیم بایستی با ارایه ایده‌های رقابتی خود در کاهش وابستگی اپل به کوالکام موثر باشد و طی چند سال آینده، کوالکام را از چرخه تولید مودم‌های آی‌فون خارج نماید. جانی سروجی؛ معاون ارشد واحد فناوری‌های سخت‌افزاری شرکت اپل معتقد است که این وضعیت، امکان پیشرفت هرچه بیش‌تر اپل را فراهم خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH