هواوی در راستای کاهش وابستگی به کوالکام، محصولات بیشتری با پردازنده‌های کایرین عرضه می‌کند

بر اساس اخبار رسیده از تولیدکنندگان قطعات سخت‌افزاری محصولات هواوی، شرکت چینی در نظر دارد با جایگزینی پردازنده‌های کایرین به جای چیپست‌های کوالکام و مدیاتک، وابستگی خود به دیگر شرکت‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهد. بر همین اساس، انتظار می‌رود در شش ماهه دوم سال 2019، حدود شصت درصد از دستگاه‌های تولیدی شرکت مجهز به پردازنده‌های کایرین باشند.

کایرین

برای مقایسه بهتر، در نیمه دوم سال 2018 کمتر از 40 درصد از اسمارت‌فون‌های هواوی از پردازنده‌های تولیدی شرکت استفاده می‌کردند. این مقدار در نیمه اول سال 2019 به بیش از 45 درصد رسید. با توجه به هدف‌گذاری شرکت مبنی بر عرضه 270 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به بازار در سال 2019، می‌توان گفت در نیمه دوم سال جاری میلادی حدود 150 میلیون دستگاه اسمارت‌فون با چیپست‌های کایرین وارد بازار خواهند شد.

هواوی از مدت‌ها پیش هندست‌های بالارده خود را با پردازنده‌های تولیدی شرکت ارایه می‌کند؛ اما بیشتر اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده شرکت چینی مجهز به پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک هستند. با این وجود، شرایط در حال تغییر است و ارایه پردازنده کایرین 810 با معماری 7 نانومتری دلیلی محکم بر این مدعاست. چیپست گفته شده در بسیاری از اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت شرکت به کار خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH