فیس‌بوک نام خود را به اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتس‌اپ اضافه می‌کند

فیس‌بوک این هفته شروع به اضافه نمودن نام خود بر روی برخی از صفحات اینستاگرام کرده تا موضوع مالکیت خود بر این پلت‌فرم محبوب را در معرض دید کاربران قرار دهد.

این اتفاق در حالی می‌افتد که بزرگ‌ترین کمپانی شبکه‌های اجتماعی دنیا، با تحقیقات گسترده‌ای از سوی رگلاتورهای سرتاسر دنیا، درباره شفافیت بیشتر درباره امنیت داده‌ها و اینکه فیس‌بوک چگونه و با چه کسانی اطلاعات کاربران را به اشتراک می‌گذارد، روبه‌رو است.

حالا به‌زودی عبارت “Instagram from Facebook”، بعد از چند کلیک در بخش تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام در دستگاه‌های iOS قابل مشاهده خواهد بود. سخنگوی فیس‌بوک به خبرگزاری رویترز گفته است که ما می‌خواهیم در مورد محصولات و سرویس‌هایی که متعلق به شرکت فیس‌بوک هستند، شفاف‌تر عمل کنیم.

 اینستاگرام

برخی از قانون‌گذاران آمریکایی از جمله سناتور الیزابت وارن، نامزد دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، طرحی را برای تفکیک شرکت‌های فیس‌بوک، آمازون و گوگل آلفابت ارایه داده است. کریس هوگز (Chris Hughes)، از موسسین فیس‌بوک، در اظهارنظری که ماه مه امسال در نیویورک تایمز کرده بود، از رگلاتورهای آمریکایی خواسته بود تا شرکت را به سه بخش جداگانه تقسیم کنند.

فیس‌بوک، نام خود را به سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ نیز اضافه خواهد کرد. این شرکت، اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ و واتس‌اپ را در سال ۲۰۱۴ خریداری نمود و هر کدام از آنها در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارند. با توجه به اینکه اینستاگرام در قضیه رسوایی فیس‌بوک در مورد امنیت اطلاعات کاربران، تا حدود زیادی به دور ماند، حالا نقش مهمی در افزایش عایدی شرکت بازی می‌کند. این پلت‌فرم، در بین جوان‌ترها با سرعت بیشتری نفوذ کرده و در حال جذب تبلیغات بیشتری از سوی مشتریان است.

فیس‌بوک در ماه جولای امسال گفت که قوانین جدید و تغییراتی که به‌منظور محافظت از امنیت کاربران وضع کرده، رشد عایدی شرکت را برای سال بعد، کند خواهد کرد. شرکت همچنین موافقت کرده تا در مورد یک پرونده تحقیقاتی با موضوع امنیت داده‌ها که در کمیته تجارت فدرال آمریکا (FTC) جریان دارد، حدود ۵ میلیارد دلار به‌عنوان غرامت پرداخت کند. این کمیته هم‌اکنون در حال تحقیق بر روی رفتار ضدرقابتی فیس‌بوک نیز هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH