اوپو پتنت جدیدی برای یک دوربین کشویی به ثبت رسانده است

اوپو دومین سازنده بزرگ چینی گوشی‌های هوشمند، در ماه فوریه امسال اعلام کرد که قصد ورود به بازار آمریکا را دارد. البته این موضوع با توجه به تصمیم شرکت برای سروسامان دادن به دفاتر خود در اروپا، به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد الان زمان مناسبی برای ورود یک سازنده چینی که نام وان‌پلاس را یدک نمی‌کشد به بازار آمریکا نباشد. نکته جالب این است که اوپو و وان‌پلاس هردو تحت یک کمپانی بزرگ به نام BBK Electronics فعالیت می‌کنند.

حالا در این بین، روز جمعه جزییات یک پتنت طراحی که متعلق به شرکت اوپو است و در سازمان مالکیت فکری جهانی (WIPO) به ثبت رسیده، در وب‌سایت LetsGo Digital منتشر گردید. البته پیش از این نیز صحبت‌هایی درباره این پتنت وجود داشته است. این موضوع به زمانی بر می‌گردد که اوپو برای اولین بار آن را در اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرد. آن موقع، تفاوت بین طراحی موجود در پتنت و طراحی گوشی اوپو فایند X که پیشاپیش روانه بازار شده بود مورد توجه قرار گرفت. هر دو گوشی از مکانیزم کشویی مشابهی برای دوربین سلفی خود استفاده می‌کردند، اما تفاوت آنها در این بود که دوربین دوگانه پشت فایند X، دقیقا در عقب مکانیزم کشویی دوربین سلفی دوگانه آن، کار گذاشته شده بود و  این دو، همزمان باهم، بالا و پایین می‌رفتند. در حالیکه دستگاه مورد اشاره در پتنت، از دوربین سلفی دو‌گانه‌ای بهره می‌برد که به صورت عمودی نصب گردیده بود و ضمنا یک طراحی V شکل نیز در پنل پشتی خود داشت.

اوپو

اوپو اخیرا خبر از یک دوربین سلفی داخل نمایشگر داده که احتمالا بر روی یکی از گوشی‌های سال آینده شرکت به کار گرفته خواهد شد. همه این طراحی‌ها برای این منظور است که نسبت نمایشگر به بدنه اسمارتفون افزایش یابد. برای مثال، براساس رندرهایی که توسط Ishan Argawal خلق شده‌اند، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس مجهز به نمایشگری با نسبت نمایشگر به بدنه ۹۲.۵ درصد خواهد بود. اوپو فایند X دارای نسبت ۸۷.۰۴ درصد است و هندست‌های دیگری مانند هواوی P30 پرو (88.5 درصد) و وان‌پلاس ۷ پرو (۸۸.۴ درصد) نیز نسبت‌های بالایی در این زمینه دارند.

نکته جالب این است که هر کدام از این گوشی‌ها، برای کاستن از حاشیه بالایی دستگاه، روش‌های متفاوتی را اتخاذ کرده‌اند. گلکسی نوت ۱۰ پلاس از صفحه‌نمایش Infinity-O بهره برده که دارای یک دوربین هول-پانچ است. گوشی P30 پرو از یک بریدگی کوچک در بالای نمایشگر بهره برده و وان‌پلاس ۷ پرو نیز از مکانیزم پاپ‌آپ (کشویی) برای این منظور استفاده کرده است.

اوپو

البته همه گوشی‌هایی که قرار است به‌زودی روانه بازار شوند دارای حاشیه‌های باریکی نخواهند بود. برای نمونه، رندرهای منتشر شده از سری پیکسل ۴، یک حاشیه بزرگ را در بالای دستگاه نشان می‌دهند. البته گوگل قرار است در همین حاشیه بزرگ، تکنولوژی موردنیاز برای سیستم رادار Soli خودش را قرار بدهد؛ سیستمی که به کاربران اجازه خواهد داد تا برخی از قابلیت‌های خاص گوشی را با حرکات دست کنترل نمایند. ضمن اینکه شاهد حضور فناوری باز کردن قفل گوشی از طریق تشخیص چهره نیز در قسمت بالای هندست خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH