گوگل در حال کار برروی پروژه بلندپروازانه‌ای با نام Soli است

سال گذشته در جریان کنفرانس شرکت گوگل سروکله پروژه‌ای بانام Soli پیدا شد، پروژه‌ای که به اعتقاد اکثر کارشناسان یکی از بلندپروازانه‌ترین و جذاب‌ترین پروژه‌های گوگل است. این پروژه در واقع درباره تولید حسگرهای بسیار کوچکی است که کاربران بدون لمس آن‌ها می‌توانند دستورات مختلف را صادر کنند. به‌عنوان‌ مثال بدون لمس دکمه ولوم رادیو، صدای آن را کم یا زیاد کنند!

این حسگرها می‌توانند عملکردهای فیزیکی کاربر را به راحتی تشخیص دهند و در گجت‌های مختلف و برای کارایی‌های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند. هرچند این پروژه جذاب، گوگل را تحت تأثیر قرار داد و این شرکت به‌شدت به اجرای این طرح علاقه‌مند بود اما با پیوستن رجینا دوگان مدیر بخش تکنولوژی و آزمایشگاه گوگل و مدیر این پروژه به فیس‌بوک، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر متوقف شدن این پروژه مطرح شد اما گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که این پروژه جذاب لغو نشده و در حال پیگیری است.

به‌تازگی نیز فهرستی از کارمندان تازه استخدام‌شده در گوگل منتشرشده که در میان آن‌ها نام یک معمار نرم‌افزار جهت هماهنگی و طراحی پروژه‌های گجت‌های پوشیدنی به چشم می‌خورد. علاوه بر این، هفته‌ گذشته گوگل فرمی را برای استخدام یک مهندس سخت‌افزار جهت هماهنگی حسگرها در پلتفرم‌های مختلف منتشر کرد. بنابراین طبق شواهد و اطلاعات منتشرشده، گوگل نه‌تنها این پروژه جالب را کنار نگذاشته بلکه در فکر توسعه هرچه زودتر این پروژه و رقابت با سایر رقبا است.

۰۵۲۹_soli_2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH