میت 30 پرو

آیا ابعاد بزرگ لنزهای میت 30 پرو می‌توانند لنزهای گلکسی نوت 10 را شکست دهند؟

اخبار و شایعات درباره پرچمدار بعدی هواوی با نام میت 30 پرو (Mate 30 Pro) همچنان ادامه دارند. به نظر می‌رسد که این اسمارتفون یکی از انقلابی‌ترین محصولات هواوی خواهد بود. نمایشگر آبشاری با لبه‌های خمیده و دوربین سه‌گانه از ویژگی‌های بارز میت 30 به حساب می‌آیند. امروز هم اخبار جدیدی از این تلفن منتشر شدند که بیانگر بهره‌مندی این تلفن از دو لنز 40 و یک لنز 8 مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی است. Ice Universe نیز در توییت خود به قدرت دوربین میت 30 پرو و دوربین گلکسی نوت 10 نیز اشاره کرد و با طعنه گفت: “به نظر می‌رسد که کاربران درباره اختلاف زیاد بین سنسور نوت 10 و میت 30 پرو چیزی نمی‌دانند. من با ترسیم شکلی به شما نشان می‌دهم که پرچمدار سامسونگ برای پیروزی در مقابل دوربین پرچمدار هواوی هیچ شانسی ندارد.”

ابعاد لنز نوت 10 و میت 30 پر

اطلاعات دقیق‌تری از سه لنز موجود برروی این تلفن توسط یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Rodnet950 منتشر شده است. لنز اصلی با کیفیت 40 مگاپیکسل و ابعاد 1/1.5 اینچ با دریچه دیافراگم f/1.4 یا f/1.6 در مجموعه دوربین تعبیه شده است. این سنسور از نوع RYYB بوده و تمامی قابلیت‌های لنزهای Cine (سینمایی) را برای ضبط ویدیو‌ها در اختیار دارد. دومین لنز نیز با همان کیفیت لنز اصلی و ابعاد 1/1.7 اینچ از نوع الترا‌واید است که زاویه 120 درجه و قابلیت لنز Cine را دارد. سنسور سوم هم با کیفیت 8 مگاپیکسل و زوم پنج برابری در کنار دو لنز دیگر قرار می‌گیرد.

سنسورهای بزرگ در مجموعه دوربین یکی از مهم‌ترین عناصر برای افزایش کیفیت تصاویر هستند. افزایش وضوح تصویر بدون بزرگ‌شدن لنز موجب نرسیدن نور به پیکسل و در نتیجه کاهش کیفیت تصویر می‌شود. تصاویر میت 30 پرو نشان می‌دهند که هواوی برای افزایش کیفیت تصاویر به لنز‌های بزرگتر روی آورده است. این رویکرد در اسمارتفون قدیمی نوکیا با نام لومیا 1020 اعمال شده بود.

به جرات می‌توان گفت که میت 30 پرو یک هیولا است. انتظار می‌رود که این تلفن از تراشه های‌سیلیکون Kirin 985 با مودم یکپارچه 5G برای پردازش اطلاعات استفاده کند. پشتیبانی از شارژ سریع 55 وات به همراه شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات نیز از دیگر مشخصات خاص این تلفن به شمار می‌روند.

طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که میت 30 پرو در پاییز سال جاری به بازارهای مختلف عرضه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH