مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل احتمالا جایگزین نمونه 15 اینچی آن خواهد شد

براساس شایعات پیش‌تر مطرح شده، اپل زمانی بر روی توسعه یک مک‌بوک پرو 16 اینچی کار کرده است. با توجه به شواهد موجود، این دستگاه احتمالا در ماه اکتبر پیش رو و با قیمت‌گذاری حدودا 3000 دلاری عرضه می‌شود. در واقع این لپ‌تاپ در عوض به‌کارگیری صفحه‌کلید باترفلای بحث‌برانگیز کمپانی از یک کیبورد منقطع بهره خواهد برد.

یک تحلیل‌گر با نام جف لین معتقد است که مک‌بوک پرو با ابعاد جدید احتمالا به‌ کلی جایگزین مدل 15 اینچی خواهد شد. انتشار چنین خبری چندان شگفت‌آور نیست. با توجه به این‌که مدل 15 اینچی در واقع مجهز به یک نمایشگر 15.4 اینچی است؛ لذا قطر نمایشگر مورد استفاده در مک‌بوک پرو 16 اینچی نیز تنها نیم اینچ بزرگ‌تر خواهد بود.

دلیل دیگر برای غیر منطقی بودن قرار دادن 2 کامپیوترشخصی در کنار یکدیگر این است که 2 مدل مذکور با بهره‌گیری از پردازنده‌های 45 واتی کور اینتل و پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی از مشخصات داخلی بسیار مشابهی برخوردار هستند. در مقابل، مک‌بوک پرو 13 اینچی با استفاده از پردازنده‌های 28 واتی سری U و پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه Iris Plus، محصولی کاملا متفاوت به‌شمار می‌رود.

یک گزارش جدید از تحلیل‌گر دیگری با نام مینگ چی‌کو خاطرنشان می‌کند که در سال 2020 کماکان شاهد عرضه یک مک‌بوک پرو 15 اینچی خواهیم بود. این لپ‌تاپ نیز از یک صفحه‌کلید منقطع جدید بهره خواهد برد. احتمالا اپل قصد دارد تا طی سال جاری از مدل 16 اینچی مک‌بوک پرو با برچسب قیمتی 3000 دلاری رونمایی کند. در ادامه، کمپانی پیش از کنار گذاشتن مک‌بوک پرو 15 اینچی خود و تا زمان کاهش موانع پیش رو جهت تولید دستگاهی با ابعاد جدید منتظر خواهد ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH