سامسونگ از تراشه جدید 7 نانومتری خود با نام اگزینوس 9825 رونمایی کرد

سامسونگ چند ساعت پیش از برگزاری مراسم معرفی پرچم‌دار گلکسی‌نوت 10 خود از تراشه اگزینوس 9825 رونمایی کرد. این تراشه جدید بر اساس فرآیند 7 نانومتری EUV تولید شده است و با بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی سریع‌تر Mali-G76 MP12، نمونه ارتقایافته تراشه 8 نانومتری اگزینوس 9820 به‌شمار می‌رود.

این پلتفرم، نخستین نمونه صنعتی با فناوری تولید EUV محسوب می‌شود؛ اگرچه نخستین تراشه تولید شده بر پایه فرآیند 7 نانومتری به‌شمار نخواهد رفت. تراشه اگزینوس 9820 بر اساس فرآیند 8 نانومتری LPP تولید شد. به گفته سامسونگ، تراشه اگزینوس 9825 در قالب یک پکیج با بهره‌وری انرژی مناسب، تجربه گیمینگ و عملکرد گرافیکی دستگاه را ارتق خواهد داد. این پدیده بدان معناست که تراشه ارتقایافته در عوض افزایش چشمگیر امتیازات بنچمارک بر مقوله ارتقا  بهره‌وری متمرکز شده است.

خوشه‌بندی پردازنده بدون‌تغییر باقی‌مانده است و این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری 2 هسته M4 چیتا، 2 هسته کورتکس A75 و 4 هسته کورتکس A55 هستیم. از آن‌جا که سامسونگ در خصوص سرعت و فرکانس کاری هسته‌ها هیچ‌گونه توضیحی ارایه نکرده است؛ لذا تقریبا می‌توان اطمینان داشت که این مشخصه در مقایسه با تراشه اگزینوس 9820 شاهد هیچ‌گونه تغییری نبوده است.

تراشه جدید از مودم LTE شانون 5000 با اتصال دانلود Cat.20 و اتصال آپلود Cat.13 استفاده می‌کند. اما اتصال 5G تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که تراشه مذکور در کنار مودم اگزینوس 5100 قرار گیرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این مودم در قالب اسمارت‌فون گلکسی‌نوت 10 پلاس 5G معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH