امضای دیجیتال

امضای دیجیتال در دستگاه‌های دولتی الزامی می‌شود

یکی از مسئولین دولتی در خبری اعلام کرد که به زودی امضای دیجیتال در دستگاه‌های دولتی الزامی خواهد شد و همه نامه‌های اداری بایستی از این قابلیت تدارک دیده شده توسط وزارت ارتباطات استفاده کنند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در توئیتی پیرامون این موضوع گفت: امروز نامه‌ای رسمی از سوی رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با امضای دیجیتال دریافت کردیم که البته موجبات تعجب دبیرخانه ما را به همراه داشت ولی به هر حال این نامه دریافت شد.

وی در ادامه افزود: به طور کلی از این به بعد دستگاه‌های دولتی باید به امضای دیجیتال عادت کنند و کارتابل‌های کاغذی را فراموش نمایند. البته هنوز بعضی از سازمان‌ها این موضوع را نپذیرفتند ولی طبیعتا این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد. از ماه گذشته ما نامه‌های محرمانه را با استفاده از این امضا برای دیگر سازمان‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات ارسال کردیم و در حال استفاده از آن هستیم.

گفتنی است که این قانون در سال 82 به تصویب مجلس رسیده و متاسفانه تا به حال اقدام جدی از سوی دولت انجام نشده بود که به هر حال با اقدامات وزارت ارتباطات در حال پیگیری بوده و به زودی مصوبه روی زمین مانده مجلس به مرحله اجرایی خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH