هواوی میت 30 لایت احتمالا نخستین اسمارت‌فون مجهز به سیستم‌عامل HongMeng OS به‌شمار می‌رود

کنفرانس توسعه‌دهندگان 2019 هواوی امروز آغاز می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها، غول چینی در این مراسم از محصولات جدیدی شامل سیستم‌عامل HongMeng OS، رابط کاربری EMUI 10، نمایشگر هوشمند آنر و چند محصول دیگر رونمایی خواهد کرد.

پس از انتشار زمزمه‌هایی پیرامون عرضه HongMeng OS به‌عنوان پاسخ هواوی به سیستم‌عامل اندروید گوگل، یکی از مدیران‌اجرایی کمپانی ادعا کرد که HongMeng OS هرگز به‌عنوان یک آیتم جایگزین برای سیستم‌عامل اندروید مطرح نبوده و برای موارد کاربری سازمانی توسعه یافته است.

با این‌حال اخیرا گزارش شد که کمپانی برای عرضه یک اسمارت‌فون جدید تا پایان سال جاری تلاش می‌کند. این هندست با سیستم‌عامل HongMeng OS عرضه خواهد شد. این گزارش همچنین ادعا کرده که اسمارت‌فون اقتصادی مذکور با قیمت‌گذاری حدودا 2000 یوانی ارائه می‌شود.

اکنون گزارش جدیدی به‌صورت آنلاین منتشر شده که ادعا می‌کند هندست آینده هواوی میت 30 لایت، نخستین اسمارت‌فون کمپانی با سیستم‌عامل بومی HongMeng OS به‌شمار خواهد رفت. گزارش مذکور ادعا کرده که نسخه بین‌المللی این هندست با سیستم‌عامل اندروید Q و رابط کاربری EMUI 10 عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که ورژن چینی دستگاه با سیستم‌عامل HongMeng OS در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

پیرو اطلاعات لو رفته قبلی، هواوی میت 30 لایت با یک نمایشگر 6.26 اینچی حفره‌دار و احتمالا پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه روانه بازار می‌شود. این دوربین‌ها در یک ماژول مربعی‌شکل مستقر خواهند شد. ماژول مذکور از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین دوم 8 مگاپیکسلی و 2 حسگر 2 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد.

پردازنده 8 هسته‌ای های‌سیلیکون کایرین 810 ساخت هواوی به‌همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی یا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی، توان پردازشی هندست جدید هواوی را تامین می‌کنند. همچنین گفته شده که این گوشی به منظور تامین انرژی موردنیاز خود از یک باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد.

گزارش پیشین ادعا کرد که اسمارت‌فون میان‌رده با سیستم‌عامل HongMeng OS با هدف جلب توجه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار جهت پیوستن به اکوسیستم جدید کمپانی عرضه خواهد شد. گزارش مذکور همچنین خاطرنشان کرد که اکوسیستم جدید دارای قابلیت رمزنگاری است که از داده‌های شخصی کاربران محافظت نموده و از تجاوز به حریم خصوصی کاربران جلوگیری خواهد کرد.

با توجه به گزارشات منتشر شده، HongMeng OS بر اساس پروژه متن‌باز اندروید توسعه یافته و با اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز کاملا سازگار است. همچنین در جریان تست‌های انجام شده، سرعت عملکرد این سیستم‌عامل در مقایسه با اندروید حدودا 60 درصد سریع‌تر بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH