گلکسی S11

آیا طراحی سامسونگ گلکسی S11 مانند گلکسی نوت 10 خواهد بود؟

درباره مشخصات سامسونگ گلکسی S11 حدس‌وگمان‌های زیادی زده می‌شود اما چیزی که فعلا می‌توان در مورد آن حدس زد بدین قرار است: احتمالا شاهد یک چیپست اسنپ‌دراگون ۸۶۵ یا تراشه جدید اگزینوس ۹۸۲۵ که هر دو با فناوری ۷ نانومتری EUV ساخته شده‌اند در داخل دستگاه خواهیم بود. البته سامسونگ ممکن است ما را با یک پردازنده اگزینوس ۵ نانومتری EUV که با یک مودم 5G یکپارچه‌سازی شده باشد سورپرایز کند. به اینها‌ باید رم LPDDR5 را هم اضافه کرد. در مورد دوربین هم شاهد یک ارتقا بسیار مهم نسبت به دوربین گلکسی S10 و نوت ۱۰ خواهیم بود و آن، اضافه شدن فناوری زوم پریسکوپ سامسونگ به آن است.

اما موضوعی که همچنان درباره این گوشی سامسونگ معلوم نیست، نوع دیزاین و طراحی آن است. با توجه به اینکه سامسونگ امسال با خانواده S10 خود، طراحی کاملا جدید Infinity-O را معرفی نمود، سال ۲۰۲۰ یک سال “tock” برای این شرکت خواهد بود. چرخه طراحی “tick-tock”، استراتژی است که توسط اپل ابداع شد و در آن، شرکت بعد از سالی که یک طراحی کاملا نو در آیفون‌های خود ارایه می‌کند (سال “tick”)، با اضافه کردن حرف “s” بعد از شماره آیفون، صرفا مشخصات گوشی را ارتقا می‌دهد (سال “tock”). با توجه به این موضوع، سال بعد برای اپل، یک سال “tick” خواهد بود؛ به عبارتی باید منتظر یک طراحی کاملا جدید برای آیفون ۱۲ باشیم.

سامسونگ گلکسی S11

اما در مورد سامسونگ، از یک طرف هرچند شرکت با معرفی فناوری جدید هول-پانچ‌ در طراحی Infinity خود سعی کرد قدمی روبه‌جلو بردارد، اما واقعیت این است که Infinity، حالا یک طراحی قدیمی محسوب می‌شود و خود سامسونگ هم به این موضوع واقف است. از طرفی هم سامسونگ در مقابل خود، طراحی‌های تمام صفحه ناچ‌دار اپل را برای گوشی‌های آیفون می‌بیند و بنابراین به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای بخواهد برای سال بعد یک نسخه اصلاح‌شده طراحی Infinity را ارایه کند تا در مقابل آیفون‌های ۲۰۲۰ حرفی برای گفتن داشته باشد.

با این تفاسیر این سوال پیش می‌آید که نهایتا پارادایم طراحی سامسونگ گلکسی S11 چگونه خواهد بود؟ خب باید گفت که این طراحی، چیزی بیش از Premium Hole Display ارایه شده در نوت‌های جدید ۱۰ و ۱۰ پلاس نخواهد بود. دلیل آن هم این است که ماه گذشته، IceUniverse، افشاگر مطرح حوزه تکنولوژی، اطلاعاتی درباره S11 به بیرون درز داد که نشان می‌دهد S11 از یک طراحی اصلاح‌شده نوت ۱۰ بهره خواهد برد:

“کسی از من درباره سامسونگ گلکسی S11 پرسیده بود. فعلا چهار چیز را در مورد آن می‌توان تایید کرد:

اسم رمز دستگاه، “Picasso” است

دوربین آن، ارتقا قابل ملاحظه‌ای دارد

دستگاه بر روی اندروید Q با رابط کاربری One UI 2.x اجرا خواهد شد

سوراخ (Hole) نمایشگر کوچک‌تر از نوت ۱۰ است

به‌غیر از اینها اطلاعات دیگری در دست نیست.

-IceUniverse”

این گوشی هم درست مانند آیفون ۱۱ اپل، فقط به چند ارتقای جزئی از جمله بهبود دوربین دستگاه اکتفا خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S11 فقط یک نوت ۱۰ بدون S Pen نخواهد بود

با توجه به اینکه دوربین‌های داخل نمایشگر تا اوایل سال بعد آماده نخواهند شد و حتی ممکن است که این نوع دوربین‌ها به‌وسیله دوربین‌های‌ چرخشی گوشی‌هایی مانند گلکسی A80 و یا نمایشگرهای دوگانه هندست‌هایی مانند Nubia Z20 کاملا منسوخ بشوند، بنابراین می‌توان حدس زد که همچنان از یک دوربین سلفی معمولی بر روی S11 استفاده خواهد شد. در مورد دوربین پشتی هم احتمالا در یک سوراخ کوچک‌تر شاهد ترکیب جدیدی از سنسورها خواهیم بود.

Galaxy-S10-5G

استراتژی سامسونگ به این صورت است که، به‌جای ریسک کردن با گوشی‌های سری گلکسی S یا نوت که برای توجیه قیمت بالای آنها مجبور است دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهد، ابتدا با سری میان‌رده A سعی‌وخطا کند. بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم سامسونگ گلکسی S11 و در نهایت S11 پلاس، از اصول طراحی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، چندان دور نخواهند شد. البته دیزاین نوت‌های جدید سامسونگ، چیز چندان کوچکی هم نیست؛ آنها با نسبت نمایشگر به بدنه بالای خودشان که در بین تمام اسمارتفون‌های موجود در بازار یک رکورد محسوب می‌شود واقعا فوق‌العاده هستند.

ضمن اینکه، نبود یک قلم S Pen در کنار گلکسی S11، به سامسونگ اجازه خواهد داد تا به‌رغم صفحه‌نمایش کوچک‌تر آن، یک باتری با ظرفیت مشابه باتری گلکسی نوت ۱۰ را در داخل دستگاه قرار دهد. حتی فضایی هم برای جادهی کیت زوم پریسکوپ شرکت که شایعاتی درباره آن وجود دارد، ایجاد خواهد شد. بنابراین اگر بخواهیم درباره سایز Premium Hole Display گوشی‌هایS11 و S11 پلاس حدسی زده باشیم باید بگوییم که با به‌کارگیری طراحی اصلاح‌شده نوت ۱۰، احتمالا شاهد پنل‌های نمایشگر جمع‌وجورتری برای آنها خواهیم بود.

و درنهایت در مورد S11e هم باید گفت که به نظر نمی‌رسد طراحی آن خیلی دور از طراحی رندر منتشر شده از آن (تصویر زیر) باشد. دستگاه، درست مانند ارزان‌قیمت‌ترین عضو خانواده S10، یک طراحی Infinity-O دارد و حاشیه‌های آن به خوبی با این نمایشگر نسبتا پیشرفته Hole Display، جفت‌وجور خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH