اپل احتمالا در نام‌گذاری آی‌فون 11 از واژه “پرو” استفاده خواهد کرد

در ابتدای این یادداشت بنا بر دلایل متعدد اکیدا توصیه می‌شود که اطلاعات مطرح شده را چندان جدی نگیرید. یکی از بدیهی‌ترین دلایل چنین توصیه‌ای به عملکرد اسرارآمیز اپل در خصوص محصولات آینده خود مربوط می‌شود. دلیل دیگر این واقعیت است که منبع اولیه منتشرکننده اطلاعات، شخصی خبرچین با نام CoinX است که سابقه فعالیت نسبتا کوتاهی در شبکه اجتماعی تییتر دارد. البته این اظهارات نسبی هستند و همین منبع در سال گذشته نیز اسامی اسمارت‌فون‌های آی‌فون XS و آی‌فون XR را به‌درستی پیش‌بینی کرد و از تولید یک آی‌پد ایر 10.5 اینچی خبر داد. چنان‌چه مایل به دریافت اطلاعات خاص و بی‌پرده هستید؛ در این‌صورت بیانیه ابهام‌آمیز زیر احتمالا جالب‌ توجه خواهد بود:

“به‌کارگیری واژه “پرو” در نام‌گذاری آی‌فون؟ این شمای نام‌گذاری طی سالیان گذشته بسیار رایج بوده است. – CoinX؛ 10 آگوست 2019″

واژه “پرو” احتمالا در شمای نام‌گذاری آی‌فون طی سال جاری به‌کار گرفته خواهد شد. در واقع بنا بر دلایل مختلف، تحقق چنین سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. براساس شایعات کنونی، امسال شاهد عرضه مجموعا 3 مدل مختلف آی‌فون خواهیم بود و این هندست‌ها به‌عنوان جانشین مستقیم مدل‌های سال گذشته آی‌فون XS مکس، آی‌فون XS و آی‌فون XR ارایه خواهند شد. در ادامه اپل می‌تواند یک آی‌فون پرو 5.8 اینچی و آی‌فون پرو 6.5 اینچی را به‌عنوان مدل‌های جانشین آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس عرضه نماید. یقینا توجه محض به این الگوی نام‌گذاری، پیچیدگی کم‌تری را به‌همراه دارد و مشخصا اسامی سری آی‌فون را در هماهنگی کامل با سری آی‌پد قرار خواهد داد. نهایتا هندست جانشین آی‌فون XR نیز با نام معمول آی‌فون 2019 روانه بازار می‌شود. در صورت اهمیت بالای حرف R برای اپل، مدل‌های سه‌گانه آی‌فون جدید با اسامی آی‌فون 11R، آی‌فون 11 و آی‌فون 11 پرو عرضه خواهند شد. این سناریو نیز کماکان کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

تصویر پیش‌تر لو رفته از آی‌فون 11

صرف‌نظر از الگوی نام‌گذاری، با توجه به احتمال ارتقا محدود سری آی‌فون 2019 در مقایسه با نسل فعلی، اکنون اطلاعات منطقی دیگری نیز قابل دسترس است. این اطلاعات حداقل به اندازه جزئیات مطرح شده توسط اپل قابل‌قبول هستند. طراحی پنل جلویی گوشی‌ها احتمالا تا حد زیادی بدون‌تغییر باقی خواهد ماند. این پدیده نه‌تنها طول قطری نمایشگر را شامل می‌شود؛ بلکه به فناوری مورد استفاده در نمایشگر آن‌ها (احتمال استفاده از پنل آمولد در 2 مدل و پنل IPS در نسخه R) نیز اشاره دارد. سال‌های 2020 و 2021 به‌عنوان دوران تغییرات اساسی در آی‌فون شناخته می‌شوند. به‌دنبال عرضه پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر در وهله نخست، سیستم‌های فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی نیز در زیر نمایشگر دستگاه مخفی خواهند شد. اکثر تغییرات اعمال شده در آی‌فون‌های امسال احتمالا جزئی خواهند بود. این تغییرات شامل ارتقا محدود موتور لرزشی (Taptic)، پشتیبانی بالقوه از اپل پنسیل و طبیعتا تراشه جدید A13 در کنار سیستم‌عامل iOS 13 خواهد بود.

براساس پیش‌بینی‌ها، شاخص‌ترین تغییرات در ساختار دوربین آی‌فون اعمال خواهند شد. ماژول دوربین پشتی چهارگانه جدید به‌کارگیری شده در آی‌فون‌های 2019 احتمالا از جفت دوربین‌های مشابه با نسل فعلی و همچنین دوربین سوم فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی در مدل‌های جانشین آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس میزبانی خواهد کرد. با توجه به تمایل اپل برای رقابت با تولیدات شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی، این اقدام یک گام کاملا طبیعی به‌شمار می‌رود. بر همین اساس، آی‌فون‌های 2019 احتمالا از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهند کرد.

به‌هرحال کاربران واقعا بی‌صبرانه منتظر معرفی مدل‌های جدید آی‌فون هستند و براساس اظهارات اخیر موسسه SoftBank، اکنون می‌توان کاملا اطمینان داشت که آی‌فون‌های جدید از روز 20 سپتامبر روانه بازار خواهند شد. با توجه به چارچوب زمانی قابل پیش‌بینی، چنین سناریویی ابدا شگفت‌آور نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH