تصاویر اسمارت‌فون ال‌جی G8X ThinQ با دوربین پشتی دوگانه منتشر شد

کم‌تر از 6 ماه پیش، شرکت ال‌جی از اسمارت‌فون G8 ThinQ خود رونمایی کرد؛ اما چنین پدیده‌ای باعث نشده که ال‌جی روند آماده‌سازی ورژن به‌روزرسانی شده این هندست جهت معرفی در نمایشگاه IFA 2019 را متوقف نماید. اگرچه در حال حاضر جزئیات اندکی پیرامون قابلیت‌های این پرچم‌دار خاص منتشر شده است؛ اما یک شخص خبرچین با نام استیو همرستوفر، تصاویری از طراحی احتمالی این هندست را منتشر نموده است.

خداحافظی با ناچ عریض و ژست‌های هوایی

ابتدا پنل جلویی اسمارت‌فون را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به‌نظر می‌رسد که ال‌جی بر روی اعمال یک تغییر نسبتا مهم کار می‌کند و این تحول احتمالا مورد تحسین مشتریان نیز قرار خواهد گرفت. ناچ زاویه‌دار به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های G7 ThinQ و G8 ThinQ حذف شده و به‌جای آن از یک ناچ شبه قطره‌ای شکل جدید استفاده شده است. این ناچ از دوربین جلویی دستگاه میزبانی می‌کند.

در مقطع کنونی مشخص نیست که آیا ال‌جی قصد دارد حسگر دوربین سلفی گوشی را نیز ارتقا دهد یا خیر. اما این الگوی طراحی جدید مشخصا دارای یک جنبه منفی است. فقدان فضای کافی داخل ناچ مشخصا به‌معنای عدم وجود فضای لازم جهت استقرار سیستم دوربین سه‌بعدی اسمارت‌فون G8 ThinQ است. این سیستم امکان استفاده از مشخصه فیس آنلاک ایمن و ژست‌های شگفت‌انگیز “Air Motion” را فراهم می‌کرد. شبکه اسپیکر بزرگ‌تر در طول لبه فریم آلومینیومی دستگاه نیز یکی دیگر از مشخصه‌های جالب‌توجه محسوب می‌شود. این مشخصه نهایتا نشان‌دهنده حذف فناوری نمایشگر صدادار (Sound-on-Display) شرکت ال‌جی خواهد بود.

در سایر بخش‌ها، طراحی پنل جلویی ال‌جی G8X ThinQ با مدل نسل قبلی خود تقریبا یکسان است. حواشی جانبی به همان اندازه باریک هستند و بر اساس پیش‌بینی‌ها، چانه تحتانی گوشی نیز به میزان قابل‌توجهی ضخیم‌تر است. افرادی که برای اطلاع از ابعاد این اسمارت‌فون و نمایشگر آن کنجکاو هستند؛ بایستی بدانند که با توجه به اظهارات همرستوفر، هندست مذکور از ابعادی معادل 159.3 در 75.8 در 8.5 میلی‌متر و یک نمایشگر 6.35 اینچی برخوردار است. برای مقایسه جالب است بدانید که G8 ThinQ دارای یک پنل 6.1 اینچی و ابعادی بسیار کوچک‌تر (151.9 در 71.8 در 8.4 میلی‌متر) است.

 ال‌جی کماکان به پیکره‌بندی دوربین دوگانه خود وفادار مانده است

فقدان پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه در اسمارت‌فون G8 ThinQ، واکنش محدود ال‌جی در ماه فوریه گذشته را به دنبال داشت. ظاهرا کمپانی کره‌ای مجددا به تسلیحات خود بسنده نموده و مدل G8X ThinQ نیز از پیکره‌بندی دوربین دوگانه بهره خواهد برد. تا این لحظه پیرامون ارتقا احتمالی هر یک از این حسگرها، هیچ‌گونه گزارشی مخابره نشده است؛ اما برخی تغییرات اعمال شده در دوربین کاملا مشهود هستند. بازگشت سیستم فوکوس خودکار لیزری و حذف لایه شیشه‌ای پوششی که پیش‌تر 2 حسگر دوربین را در قالب یک ماژول مجزا کنار یکدیگر قرار می‌داد؛ از جمله این تغییرات به‌شمار می‌روند. در نتیجه الگوی فعلی با قالب طراحی ال‌جی V50 ThinQ شباهت دارد.

پنل پشتی ال‌جی G8X ThinQ احتمالا از لوگوی برند ال‌جی در بخش تحتانی میزبانی می‌کند. با این‌حال همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ دیگر هیچ نشانه‌ای از اسکنر اثرانگشت وجود ندارد؛ چرا که این پرچم‌دار خاص از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده خواهد کرد.

کلید پاور در سمت راست بدنه گوشی، 2 دکمه تنظیم میزان بلندی صدا در سمت چپ و یک کلید اختصاصی برای دستیار صوتی گوگل اسیستنت دقیقا در قسمت زیرین دکمه‌های ولوم، پیکره‌بندی خارجی این اسمارت‌فون را تکمیل می‌کنند. بعلاوه یک درگاه USB-C، میکروفون، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر در بخش تحتانی بدنه دستگاه مستقر می‌شوند؛ در حالی‌که قسمت فوقانی گوشی از یک میکروفون دیگر میزبانی خواهد کرد.

پردازنده، حافظه‌داخلی و سایر مشخصات ال‌جی G8X ThinQ

این اسمارت‌فون احتمالا به‌عنوان مدل جانشین ال‌جی G8 ThinQ عرضه خواهد شد؛ لذا به احتمال فراوان، ال‌جی G8X ThinQ با تراشه اسنپ‌دراگون 855 یا 855 پلاس ساخت کمپانی کوالکام معرفی می‌شود. 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی با قابلیت ارتقا احتمالا این تراشه را همراهی خواهند کرد. با این‌حال عرضه مدلی با 8 گیگابایت رم نیز امری محتمل خواهد بود.

براساس پیش‌بینی‌ها، ال‌جی G8X به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری سفارشی کمپانی معرفی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این هندست، به‌روزرسانی اندروید 10 Q را دریافت نماید. اما ال‌جی در زمینه انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، سابقه چندان درخشانی ندارد؛ لذا به‌روزرسانی مذکور احتمالا تا سال 2020 منتشر نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH