تلویزیون هوشمند آنر ویژن، نخستین دستگاه مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS رسما معرفی شد

آنر اخیرا از تلویزیون جدید خود با سخت‌افزاری چشمگیر رونمایی کرد. در واقع این محصول در بسیاری از جنبه‌ها شباهت بیش‌تری به یک اسمارت‌فون دارد. حداقل بر روی کاغذ به‌نظر می‌رسد که این تغییر ذهنیت برای فضای تلویزیون‌های هوشمند واقعا مفید خواهد بود. کار را با بررسی مشخصات پایه این محصول آغاز می‌کنیم. هر دو نسخه معمولی و پرو آنر ویژن دارای پنل 55 اینچی IPS با رزولوشن 4K، حداکثر روشنایی 400 نیتی، زوایای دید 178 درجه‌ای، پوشش 87 درصدی استاندارد پخش NTSC و تائیدیه TUV Rheinland جهت حفاظت از چشم در مقابل نور آبی هستند. نمایشگر این تلویزیون‌ها در یک فریم فلزی بسیار باریک (با پهنای 6.9 میلی‌متر) قرار گرفته و نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه خیره‌کننده 94 درصدی را ایجاد نموده است.

اما سخت‌افزار داخلی آنر ویژن حقیقتا مشخصه شگفت‌انگیز آن به‌شمار می‌رود. تراشه 8 هسته‌ای با نام Honghu 818 از نظر قابلیت‌ها، مشابه یک نیمه‌هادی رده اسمارت‌فونی به‌نظر می‌رسد. برخی فناوری‌های پیشرفته این تلویزیون در زمینه پردازش تصویر شامل برآورد و خنثی‌سازی حرکت (MEMC)، نمایش تصاویر با طیف دینامیکی بالا (HDR)، سوپر رزولوشن (SR)، کاهش نویز (NR)، ارتقا کنتراست پویا (DCI)، مدیریت خودکار رنگ (ACM) و نورپردازی محلی (LD) خواهد بود. همچنین تراشه داخلی های‌سیلیکون Hi1103 امکان اتصال دو بانده 2.4 و 5 گیگاهرتزی را فراهم نموده و از پهنای‌باند 160 مگاهرتزی با حداکثر نرخ دانلود 1.7 گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. این رقم در مقایسه با نمونه‌های معمول موجود در تلویزیون‌های هوشمند بسیار بیش‌تر است.

تلویزیون هوشمند 55 اینچی آنر ویژن

دوربین پاپ‌آپ هوشمند مجهز به هوش مصنوعی، مشخصه دیگری است که غالبا به‌صورت یکپارچه در یک تلویزیون مشاهده نمی‌شود. این مشخصه در آنر ویژن پرو ارایه شده و در وهله نخست به‌دنبال تسهیل فرآیند برقراری تماس‌های ویدیویی است. با این‌حال در یک اقدام شبه اسمارت‌فونی دیگر، دوربین مذکور به یک تراشه NPU اختصاصی با نام های‌سیلیکون Hi3516DV300 متصل شده و از کلیه قابلیت‌های هوش مصنوعی شامل شناسایی چهره، ردیابی بدن و تشخیص وضعیت ایستادن برخوردار است.

با این‌همه، چنان‌چه آنر ویژن در بستر یک پلتفرم نرم‌افزاری اختصاصی و ایزوله شده عمل نماید؛ در این‌صورت کلیه قابلیت‌های فوق تلف خواهند شد. در عوض این تلویزیون نخستین نماینده سخت‌افزاری واقعی برای سیستم‌عامل شخصی هواوی موسوم به Harmony OS محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل طی روز گذشته رسما معرفی شد. در حال حاضر سیستم‌عامل‌های زیادی وجود دارند؛ اما اکثر آن‌ها از انعطاف‌پذیری پایینی برخوردار هستند. هواوی روی آینده سیستم‌عامل Harmony OS خود در کلیه دستگاه‌های مختلف از اسمارت‌فون‌ها گرفته تا گجت‌های پوشیدنی هوشمند، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی خودروها حساب ویژه‌ای باز کرده است. این سیستم‌عامل با پشتیبانی گسترده از انواع زبان‌های برنامه‌نویسی شامل C++، C، جاوا، جاوا اسکریپت و کوتلین، یک پلتفرم جامع و همه‌فن‌حریف محسوب می‌شود و حتی به‌صورت بالقوه از قابلیت سازگاری نسبتا سریع با کلیه اپلیکیشن‌های اندرویدی برخوردار است. حساب کاربری شخصی هواوی نیز به این موضوع اشاره کرده است. با این‌حال در مقطع کنونی، تلویزیون آنر ویژن نخستین میزبان واقعی این سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود و محصول فوق احتمالا به‌عنوان یک نقطه جهش فوق‌العاده برای توسعه سیستم‌عامل، بدون ایجاد نگرانی‌های بیش‌ازحد در دنیای اسمارت‌فون عمل خواهد کرد. این سیستم‌عامل احتمالا در آینده‌ای بسیار نزدیک بر روی اسمارت‌فون میت 30 لایت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

آنر ویژن به‌همراه قابلیت‌های جالب‌توجه انگشت‌شمار بر روی پلتفرم Harmony OS روانه بازار می‌شود. این تلویزیون از مشخصه HiLink؛ خانه هوشمند باز هواوی و اکوسیستم اینترنت اشیاء بهره می‌گیرد. این پدیده بدان معناست که آنر ویژن می‌تواند همانند یک مرکز عملیاتی برای کلیه نیازمندی‌های منزل هوشمند شما عمل نماید. همچنین مجموعه ویژن تیوی یک مرکز ارائه سرگرمی است که اتصال یکپارچه دستگاه با اسمارت‌فون یا تبلت کاربر را امکان‌پذیر می‌کند. قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها و محتوای چندرسانه‌ای، وارد نمودن متن و کنترل تلویزیون از راه دور و همچنین تغییر وضعیت یکپارچه میان حالات DLNA و Miracast (جهت پخش محتوای نمایشگر) با نرخ تاخیر بسیار پایین 100 میلی ثانیه‌ای از جمله قابلیت‌های این مجموعه به‌شمار می‌روند. امکانات فوق به‌طور بالقوه، آنر ویژن را به دستگاهی مناسب جهت اجرای گاه‌وبی‌گاه بازی‌ها تبدیل می‌کند. تمامی قابلیت‌های مذکور از طریق یک برچسب NFC منفرد به آسانی قابل دسترس خواهند بود و حداقل آگهی‌های تبلیغاتی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند.

فروش رسمی آنر ویژن و آنر ویژن پرو از طریق فروشگاه Vmall انجام خواهد شد و نسخه معمولی آنر ویژن از امروز و مدل پرو نیز از روز 15 آگوست در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. نسخه معمولی با برچسب قیمتی 3799 یوانی عرضه می‌شود؛ در حالی‌که مدل پرو از برچسب قیمتی 4799 یوانی برخوردار خواهد بود. تفاوت‌های موجود میان این 2 مدل به وجود دوربین هوشمند جمع‌شونده در نسخه پرو، 6 بلندگوی 10 واتی در عوض 4 بلندگو و ظرفیت‌های متفاوت حافظه‌داخلی (به‌ترتیب 16 و 32 گیگابایت) مربوط می‌شود. سفارشات با ضمانت مرجوعی 30 روزه و حتی نصب رایگان در محل، تحویل مشتریان خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH