اسمارت‌فون موتورولا وان اکشن با مشخصه منحصربه‌فرد دوربین و قیمت‌گذاری مناسب معرفی شد

موتورولا اخیرا از جدیدترین اسمارت‌فون خود با نام موتورولا وان اکشن رونمایی کرد. این هندست تا حدود زیادی به‌عنوان بهترین محصول کمپانی از زمان عرضه اسمارت‌فون موتو G7 در اوایل سال جاری قلمداد می‌شود. این گوشی با مدل‌های رنگی آبی راه‌راه و سفید صدفی اکنون در سراسر قاره اروپا و منطقه آمریکای‌لاتین قابل خریداری است و با قیمت خرده‌فروشی 259 یورویی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر این گوشی در اوایل ماه اکتبر در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری محصول در این بازار هنوز موردتائید قرار نگرفته است؛ اما هندست فوق احتمالا با قیمت‌گذاری خرده‌فروشی 299 دلاری عرضه می‌شود.

ضبط افقی ویدیوها هنگام نگه داشتن گوشی در وضعیت عمودی

اسمارت‌فون موتورولا وان اکشن، نام منحصربه‌فرد خود را از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه مستقر در پشت دستگاه الهام گرفته است. این دوربین در یک ماژول عمودی مستقر شده و از نخستین نمونه صنعتی “دوربین ویدیویی اکشن فوق‌عریض” بهره گرفته است. این دوربین امکان ضبط ویدیویی با کیفیت 4K و میدان دید 117 درجه‌ای و پوشش حداکثر 4 برابری فضا در هر فریم را فراهم می‌کند. با این‌حال امکان ضبط افقی ویدیوها هنگام نگاه داشتن دستگاه با حالت عمودی، جالب‌ترین مشخصه دوربین به‌شمار می‌رود. این پدیده به لطف عملکرد جادویی نرم‌افزار و سخت‌افزار امکان‌پذیر شده است.

موتورولا به منظور ارتقا هرچه بیش‌تر تجربه کار با ‘Action Cam’، مشخصه تثبیت ویدیویی ارتقایافته و فناوری 4 پیکسلی (Quad Pixel) یکپارچه را به دوربین گوشی اضافه نموده است. این فناوری با افزایش 4 برابری میزان حساسیت نوری، امکان ضبط ویدیوهایی روشن‌تر و شارپ‌تر را فراهم می‌کند.

موتورولا وان اکشن به منظور تقدیر از خریداران، یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و مجهز به فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز و یک حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی جهت کمک به افزودن حالت مات‌شدگی طبیعی به تصاویر پرتره را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. تنظیم میزان مات‌شدگی تصویر، حتی پس از ثبت عکس و هنگام ویرایش آن نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

پیکره‌بندی ماژول عکاسی دستگاه با وجود یک فلاش LED دوگانه و مجموعه‌ای از امکانات هوشمند موتورولا موسوم به Moto AI تکمیل خواهد شد. این مجموعه از مشخصه‌هایی نظیر بهینه‌سازی عکس، ترکیب هوشمند و ثبت خودکار لبخند بهره می‌گیرد. مشخصه ثبت لبخند از قابلیت شناسایی حداکثر 5 نفر در یک فریم یکسان برخوردار است.

نمایشگر CinemaVision با نسبت ابعاد 21:9 و نسخه دستکاری نشده سیستم‌عامل اندروید

موتورولا وان اکشن با دنباله‌روی از رویکرد موتورولا وان ویژن از یک نمایشگر 6.3 اینچی CinemaVision با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2520 در 1080) و چگالی پیکسلی 432 پیکسل بر اینچ بهره می‌گیرد. حفره کوچک تعبیه شده در نمایشگر جهت استقرار دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در کنار حواشی باریک اطراف صفحه‌نمایش، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه چشمگیر 84 درصدی را به‌دنبال داشته است. بدین‌ترتیب برای استقرار اسکنر اثرانگشت در قسمت جلویی گوشی، هیچ فضایی باقی نمانده است؛ اما موتورولا نمونه‌ای از این حسگر را در قسمت زیرین لوگوی پشتی گوشی قرار داده است.

کاربران مناطق اروپا و آمریکای‌لاتین در کنار ساختار خارجی صیقلی دستگاه از تجربه بکر سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند خواهند شد. این مدل همانند دستگاه‌های پیشین برند موتورولا وان، بخشی از برنامه اندروید وان گوگل به‌شمار می‌رود و لذا به‌صورت پیش‌فرض با نسخه خام اندورید 9 پای روانه بازار می‌شود. این ویرایش به‌نوبه‌ خود از برخی امکانات محبوب گوگل نظیر دستیار صوتی و ابزار دیجیتالی تندرستی برخوردار است. با این‌حال موتورولا پیش‌تر وعده داده که این هندست، به‌روزرسانی‌های اندروید Q و اندروید R را دریافت خواهد کرد. بعلاوه انتشار پچ‌های امنیتی از ماه آگوست 2019 و برای مدت 3 سال تضمین شده است.

موتورولا اعلام کرده که در بازارهای ایالات‌متحده و کانادا، این اسمارت‌فون در عوض به‌کارگیری نسخه گوگلی اندروید با ورژن سفارشی این سیستم‌عامل به فروش خواهد رفت. متاسفانه کمپانی آمریکایی برای هندست‌های ارایه شده در این بازارها، صرفا انتشار به‌روزرسانی اندروید Q را تضمین نموده است.

انرژی موردنیاز این اسمارت‌فون توسط یک باتری با ظرفیت چشمگیر 3500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. براساس اعلام موتورولا این باتری با یک نوبت شارژ برای مدت 1 روز دوام خواهد داشت. تست‌های انجام شده روی باتری نسبتا مشابه موجود در اسمارت‌فون وان ویژن در اوایل سال جاری نیز این موضوع را تائید می‌کنند. باتری موتورولا وان ویژن در تست بنچمارک تا 9 ساعت و 13 دقیقه دوام آورد و رتبه “عالی” را به خود اختصاص داد. جهت اطلاع بایستی بدانید که موتورولا وان اکشن از شارژ سریع 10 واتی از طریق ابزارجانبی همراه پشتیبانی می‌کند.

پردازنده سامسونگی، حافظه‌داخلی فراوان و سایر مشخصات

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ موتورولا وان اکشن از نظر مشخصات، شباهت فراوانی با موتورولا وان ویژن دارد. صرف‌نظر از باتری، این هندست از همان پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس 9609 با عملکردی مشابه تراشه اسنپ‌دراگون 660 ساخت کوالکام، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل‌ارتقا استفاده می‌کند.

همچنین در پدیده‌ای نه‌چندان شگفت‌آور، موتورولا وان اکشن به‌صورت استاندارد از اتصال بلوتوث 5.0 و شبکه‌های 4G LTE پشتیبانی می‌کند. درگاه سیم‌کارت دوگانه، NFC و یک اسپیکر منفرد در بخش تحتانی گوشی با قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی سایر امکانات این هندست را تشکیل می‌دهند. نهایتا وان اکشن از مشخصه مقاومت در برابر مایعات، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک درگاه USB-C برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH