آپدیت ویندوز 10

حذف نرم‌افزارهای WordPad و Paint در آپدیت جدید ویندوز ممکن شد

انتظار می‌رود که مایکروسافت در بروزرسانی 20H1 ویندوز 10، ویژگی‌های جدیدی را معرفی و منتشر کند. غول ردموند علاوه‌بر اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید در آپدیت جدید ویندوز 10 به دنبال اختیاری‌کردن برخی از سرویس‌های اصلی ویندوز است تا کاربران در صورت تمایل قادر به حذف آن‌ها باشند.

در آخرین آپدیت ویندوز 10 با شماره ساخت 18963، نرم‌افزارهای WordPad و Microsoft Paint در لیست بخش قابلیت‌های اختیاری (Optional Features) قرار می‌گیرند و این امر به معنی قابل حذف بودن اپلیکیشن‌های مذکور است. بنابراین، کاربران به راحتی می‌توانند در صورت عدم نیاز به این دو نرم‌افزار نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنند.

برای حذف قابلیت‌های اختیاری در ویندوز 10 باید وارد منوی تنظیمات (Setting) شوید، سپس با کلیک برروی گزینه Apps در پنجره باز‌شده گزینه Optional features را انتخاب کرده تا به لیست نرم‌افزارها و سرویس‌های اختیاری هدایت شوید. در این قسمت با کلیک برروی نرم‌افزار‌ها و سرویس‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید، می‌توانید آن‌ها را حذف (Uninstall) کنید.

این نکته را هم مدنظر داشته باشید که نرم‌افزار‌ها یا سرویس‌های اختیاری به طور کامل از ویندوز 10 حذف نمی‌شوند. در این صورت، اگر روزی تصمیم گرفتید که برنامه‌های حذف‌شده را به ویندوز برگردانید با انتخاب گزینه Add a feature در لیست Optional features می‌توانید آن‌ها را مجددا به سیستم‌عامل برگردانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH