چیپست کایرین ۹۹۰ هواوی از قابلیت فیلمبرداری 4k با نرخ 60 فریم در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که چیپست کایرین ۹۹۰ هواوی از امکان ضبط ویدیوهای 4k با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید پرچمداران سری P20 و سری اخیر P30 هواوی، برای قابلیت‌های ابداعانه دوربین‌هایشان مورد تحسین واقع شده‌اند. اما موضوع مهم این بود که دوربین این دستگاه‌ها فقط در بخش عکسبرداری خوب عمل می‌کردند و در بخش فیلمبرداری با کمبودهایی مواجه بودند. دلیل اصلی آن هم چیپست‌های کایرین ۹۷۰ و ۹۸۰ خود شرکت بود که از قابلیت ثبت ویدیوهای 4k با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی نمی‌کردند.

با این‌حال، خبرهای جدید حاکی‌ از آن است که هواوی به‌زودی تغییراتی در چیپست‌های پرچمداران آتی خود ایجاد خواهد کرد.

هواوی اخیرا تایید کرده است که تراشه بعدی این شرکت یعنی کایرین ۹۹۰ های‌سیلیکون دارای امکان ثبت ویدیوهای 4k با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه خواهد بود. از آنجاییکه گوشی‌های سری میت ۳۰ (که به‌زودی معرفی خواهند شد) قرار است از چیپست کایرین ۹۹۰ بهره ببرند، دیگر در این اسمارتفون‌ها نیازی به انتخاب بین نرخ فریم بالا و نرخ رزولوشن بالا نخواهد بود.

گرچه اسمارتفون‌های پرچمدار هواوی از فیلمبرداری 4k با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی نمی‌کنند، اما اکثر رقبای آن هم‌اکنون چندین سال است که آن را برای مشتریان خود ارایه می‌کنند. اپل اولین شرکتی بود که این قابلیت را در آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون X معرفی نمود. بعدا، شرکت کوالکام آن را به چیپست اسنپ‌دراگون ۸۴۵ که در داخل سری گلکسی S9 سامسونگ استفاده شده است اضافه کرد.

همانطور که گفته شد انتظار می‌رود تراشه کایرین ۹۹۰ هواوی در داخل اسمارتفون‌های آتی شرکت یعنی هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به کار گرفته شود. این گوشی‌ها به احتمال زیاد در تاریخ نوزدهم سپتامبر معرفی خواهند شد. هواوی همچنین تایید کرده است که اسمارتفون تاشو این شرکت یعنی میت X و همچنین گوشی‌های سری P40 آن (که سال آینده ارایه خواهند شد) مجهز به چیپست مذکور خواهند بود. البته احتمال داده می‌شود که پردازنده هندست‌های رده‌بالای شرکت آنر هم از این نوع باشند.

کایرین ۹۹۰، با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده و با مودم بالونگ 5000 5G ارایه خواهد شد. گفته می‌شود که در مقایسه با کایرین ۹۸۰، مصرف انرژی این چیپست، ۱۰ درصد کمتر و عملکرد کلی آن ۱۰ درصد بیشتر است. در حال‌حاضر هیچ اطلاعاتی درباره سایر مشخصات کایرین ۹۹۰ در دسترس نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH