جیلبریک iOS 12.4

iOS 12.4 توسط تیم Pwn20wnd به واسطه یک نقص امنیتی در این سیستم‌عامل جیلبریک شد

از بین نرفتن نقص امنیتی موجود در iOS 12.4 توسط اپل باعث شد تا جیلبریکرها بتوانند این نسخه از سیستم‌عامل iOS را جیلبریک کنند. جیلبریک با استفاده از نقص‌های امنیتی موجود در iOS خدمات و اپلیکیشن‌های خاصی را در اختیار کاربران سیستم‌عامل اپل قرار می‌دهد. به‌طور معمول، اپل با ارایه هر بروزرسانی برای iOS نسبت به پچ کردن مشکلات و نقص‌های امنیتی سیستم‌عامل اقدام می‌کند. از طرفی دیگر، اپل در برابر جیلبریک آیفون مقاومت کرده و در صورت انتشار نسخه جدید iOS، جیلبریک آیفون شما از بین می‌رود.

هم‌اکنون، جیلبریکرها موفق شدند تا با استفاده از نقص امنیتی نسخه 12.4 سیستم‌عامل iOS نسبت به جیلبریک آیفون‌های مجهز به این سیستم‌عامل اقدام کنند. این خبر توسط ند ویلیامسون، یکی از اعضای تیم پروژه صفر گوگل (Google Zero Project) تایید شده است.

البته این نکته را هم در ذهن خود داشته باشید که جیلبریک آیفون دیگر به پایان راه رسیده است. دلیل این امر نیز تحول فزاینده سیستم‌عامل iOS بوده؛ اپل با قراردادن برخی از امکاناتی که قبلا فقط در اختیار آیفون‌های جیلبریک‌شده بود، نسبت به کاهش محدودیت‌های این سیستم‌عامل اقداماتی انجام داده است. اکنون نیز کاربران بسیار کمی مایل به جیلبریک آیفون‌های خود هستند و لزومی برای انجام این کار نمی‌بینند. همین مسئله را می‌توان برای سیستم‌عامل اندروید نیز مطرح کرد، گوگل با بهبود و اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید به سیستم‌عامل خود تلاش می‌کند تا دلیلی برای روت کردن تلفن‌های هوشمند اندرویدی وجود نداشته باشد.

جیلبریک iOS 12.4 توسط تیم Pwn20wnd انجام شده است و اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از محدودیت‌های موجود در سیستم‌عامل اپل رضایت ندارید، با مراجعه به صفحه این تیم در گیت‌هاب می‌توانید نسبت به جیلبریک آیفون خود اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH